Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kuzucu, Ceren" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlkokul 4. sınıf insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi ile sosyal bilgiler ders kitaplarının temel insani değerler açısından karşılaştırılması
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018) Kuzucu, Ceren; Yalçınkaya, Elvan
    Değerler bizi biz yapan, davranışlarımıza yön veren, başkalarının davranışları karşısında tutumuzu belirleyen, insanlarla ilişkilerimizi yönlendirmemize yardım eden, hayatı daha anlamlı kılan prensiplerimizdir. İlk değer yargılarımızı aile içinde öğreniriz. Daha sonra okul ortamında öğretmenlerimizle ve arkadaşlarımızla yeni değerler edinir, mevcut değerlerimizi de değiştiririz. Bütün insanlarla aynı ortamda huzur barış içinde yaşayabilmemizi sahip olduğumuz ortak değerlere borçluyuzdur. Bazı zamanlar iletişim kurmada zorluklar çıkar ve çatışmalar başlar. Kaosa sürüklenmemek için herkesin uyması gereken kurallar ve kanunlar konulmuştur. Bu kurallara uyma eğilimi de bir çeşit değer yargılarına bağlıdır. Değerler eğitiminde okullara ve öğretmenlerimize önemli sorumluluklar düşmektedir. Günlük yaşamda karşılaşılabilecek konuları ele alan Sosyal Bilgiler dersi değerler eğitimi açısından oldukça önemlidir. İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi dersi ise insanı, insan haklarını, bunları korumayı, geliştirmeyi, saygıyı, birlikte yaşamayı, demokrasiyi ve hoşgörüyü ele almaktadır. İki dersin ortak konuları içermesi yanında, aktarılması öngörülen ortak değerlere de sahip oldukları görülmektedir. Her iki dersin ders kitaplarının temel insani değerler açısından karşılaştırılması, söz konusu olan bu derslerin öğretimine, öğretmenlere, velilere, yöneticilere, eğitim öğretim programları hazırlayıcılarına, öğrencilerin değer yargılarının oluşumuna ve gelişimine katkı sağlaması açısından önemlidir. Bu çalışmada ilkokul 4.sınıf İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi ile Sosyal Bilgiler ders kitaplarının temel insani değerler açısından karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada, 2017-2018 eğitim öğretim yılında ilkokul 4. sınıflarda okutulan İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi ders kitabı ile yine aynı yıllarda ilkokul 4. sınıflarda okutulan Sosyal Bilgiler ders kitabı, veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmada her iki ders kitabı içeriğindeki ünite ve konular incelenmiş; konu metinlerinin türleri irdelenmiş ve barındırdığı değerler tespit edilmeye çalışılarak öğretim programlarında yer alan değerlerle karşılaştırılmıştır. Ayrıca iki ders kitabı, içeriğindeki ortak değerleri ele alınış biçimi karşılaştırılmıştır. Araştırmada İHYD ders kitabında yer alan değerler ile SB ders kitabında yer alan değerler arasında benzerlikler tespit edilmiştir. İki dersin öğretim programlarının disiplinler arası yaklaşıma uygun olarak hazırlanıldığı görülmüştür. Değerler eğitiminde her iki dersin içerdiği değerlerin tutarlılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim