Yazar "Mantar, Hazal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Müzik öğretmeni adaylarının müziksel benlik ve iyi oluş düzeylerinin incelenmesi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2023) Mantar, Hazal; Uygun, Mehtap AydınerBu araştırmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının müziksel benlik ve iyi oluş düzeylerinin belirli değişkenler açısından incelenmesidir. Bu değişkenler: Cinsiyet, sınıf, mezun olunan lise türü, öğrenimi görülen enstrüman, enstrümandaki deneyim süresi ile başarı düzeyi, müzik alan derslerindeki genel akademik başarı düzeyi, enstrüman çalışma alışkanlıkları ile süreleri, okul orkestrasında ve okul korosunda yer alma durumu ile konser vb. etkinliklere katılma durumu, müzik öğretmenliğini bir meslek alanı olarak edinmekten duyulan mutluluk durumu ve mezun olduktan sonra müzik öğretmenliği alanını meslek olarak edinme isteği ya da alanı terk ederek başka bir alandaki mesleğe yönelme istekleridir. Araştırmanın örneklem grubu, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Atatürk, Gazi Osman Paşa, Marmara, Muğla Sıtkı Koçman, Necmettin Erbakan ve Niğde Ömer Halisdemir Üniversitelerinin müzik eğitimi ana bilim dallarında öğrenim görmekte olan öğrencilerdir. Araştırmanın verileri "Kişisel Bilgi Formu", "Müziksel Benlik Ölçeği" ve "Perma İyi Oluş Ölçeği" ile toplanmıştır. "Kişisel Bilgi Formu", araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. "Müziksel Benlik Ölçeği" 2003 yılında Vispoel tarafından geliştirilmiş ve 2020 yılında Aydıner-Uygun ve Kılınçer tarafından Türkçeye uyarlanmıştır. "Perma İyi Oluş Ölçeği" ise Butler ve Kern (2016) tarafından geliştirilmiş ve Demirci vd. (2017) tarafından Türkçeye uyarlanmıştır. Araştırmanın öğrencilerin müziksel benlik düzeyleri ile ilgili bazı sonuçlarına göre: Kız öğrencilerin müziksel benliğin dans etme boyutunda, erkek öğrencilerin ise besteleme, müzik dinleme ve enstrüman çalma boyutlarında daha yüksek düzeye sahip oldukları bulunuştur. Enstrümanına haftalık olarak daha fazla süreyle çalışan öğrencilerin, müziksel benlik alt boyutlarından müzik dinleme ve enstrüman çalma boyutlarında da daha yüksek düzeylerinin olduğu belirlenmiştir. Müzik alan derslerindeki başarı düzeyleri en yüksek puan aralığında olan öğrencilerin, müziksel benliğin hemen hemen her boyutundaki düzeylerinin de yüksek olduğu tespit edilmiştir. Okul orkestrasında ve okul korosunda görev alan öğrencilerin, müziksel benliklerinin de genel olarak yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Müzik öğretmenliği alanını seçmekten mutluluk duyan ve mezun olduktan sonra müzik öğretmenliği alanını meslek olarak sürdürmek isteyen öğrencilerin, yine müziksel benliğin alt boyutlarında da yüksek düzeye sahip oldukları bulunmuştur. Araştırmanın iyi oluş ile ilgili bazı sonuçlarına göre: Erkek öğrencilerin sağlıklı olma hissi boyutunda kız öğrencilere göre daha yüksek düzeye sahip oldukları bulunmuştur. Enstrümanına haftalık olarak daha fazla süreyle çalışan öğrencilerin, iyi oluşun anlam ve başarı boyutlarında da daha yüksek düzeylerinin olduğu belirlenmiştir. Enstrüman derslerinde ve müzik alan derslerinde yüksek başarı puan aralığına sahip öğrencilerin iyi oluşun olumlu duygular, bağlanma, anlam, başarı ve mutluluk boyutlarında daha yüksek düzeylerinin olduğu tespit edilmiştir. Okul orkestrasında ve okul korosunda görev alan öğrencilerin, iyi oluşun hemen hemen her boyutunda yüksek düzeye sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Müzik öğretmenliği alanını seçmekten mutluluk duyan ve mezun olduktan sonra müzik öğretmenliği alanını meslek olarak sürdürmek isteyen öğrencilerin, yine iyi oluşun alt boyutlarında da yüksek düzeye sahip oldukları bulunmuştur.