Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Meryem Nur Aydede Yalçın" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Aktif Öğrenme Eğilimleri
    (2017) Meryem Nur Aydede Yalçın
    Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenleri için Aktif Öğrenmeye Yönelik Eğilim ölçeğini geliştirmektir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır ve çalışmaya 120 fen bilimleri öğretmeni katılmıştır. Aktif öğrenmeye yönelik eğilim ölçeğinin faktör yapısını belirleyebilmek için hem açımlayıcı faktör analizi hem de doğrulayıcı faktör analizi teknikleri kullanılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda, ölçeğin tek faktörden ve 23 maddeden oluştuğu, doğrulayıcı faktör analizi sonucunda ise ölçeğin yeterli uyum indekslerine sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca ölçeğin Cronbach alpha katsayısının .95 olduğu ve varyansın %69.43'ünü açıkladığı sonucuna ulaşılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN ‘‘AKTİF ÖĞRENME’’ KAVRAMINA YÖNELİK ALGILARI
    (2016) Meryem Nur Aydede Yalçın; Halil İbrahim Öztürk
    Bu çalışmanın genel amacı; ortaokul fen bilimleri öğretmenlerinin 'aktif öğrenme' kavramına yönelik algılarını belirlemektir. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Niğde ilinde görev yapan fen bilimleri öğretmenleri oluşturmuştur. Çalışmanın örneklemini ise Niğde/ Türkiye ilinde görev yapan kuramsal örneklem yöntemine göre belirlenen 84 fen bilimleri öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama kullanılmıştır. Çalışma verilerinin analizinde, içerik analizi türlerinden gömülü teori yaklaşımı kullanılmıştır. Gömülü teori yaklaşımına göre, yapılandırılmamış görüşmeler sonucunda elde edilen verilerin analizi açık ve eksensel kodlama aşamalarında gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2013-2014 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın güvenirliği Miles ve Huberman'ın (1994) nitel araştırmalar için önerdiği formülle hesaplanmıştır. Araştırmanın Miles ve Huberman güvenirlik katsayısı .78 olarak bulunmuştur. Elde edilen verilerin analizi sonucunda, öğretmenlerin aktif öğrenme kavramına yönelik algılarının öğretim yöntem ve teknikleri, öğretmen özellikleri, öğrenci özellikleri ve öğrenme ortamı şeklinde 4 kategoriden oluştuğu bulunmuştur. Araştırma sonucunda ortaya çıkan kodlar ise; yaşantı yoluyla, alternatif öğretim yöntemleri, kavramların yapılandırılması, konunun özelliği, öğretmen rehberliği, öğretmenin alan bilgisi, öğretmenin meslek bilgisi, aktif katılım, öğrenci etkinliği, üst düzey bilişsel gelişim, öğrencilerin bireysel farklılıkları, öğrenci hazırbulunuşluğu, demokratik sınıf ortamı, sosyal etkileşim, sorumluluk, okul koşulları ve yaparak yaşayarak öğrenme olarak bulunmuştur. Elde edilen bulgular doğrultusunda bu araştırmanın araştırmacılara yol gösterebileceği söylenebilir

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim