Yazar "Mustafa Boğa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Niğde İlinin Çamardı İlçesinde Küçükbaş Hayvan Yetiştiriciliğinde Pazarlama Yapısı, Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri(2016) Arzu Seçer; Mustafa BoğaTürkiye'de 2014 yılında 31,1 milyon baş koyun varlığı bulunmaktadır. Orta Anadolu Bölgesi toplam koyun varlığının %8,3'üne sahiptir. Bu bölgede Niğde il olarak en önemli koyun yetiştiricisidir. Yapılan çalışmada, Niğde ili Çamardı ilçesinde koyun yetiştiriciliğinde pazarlama yapısı ortaya konulmuş, üreticilerin pazarlama sorunları tespit edilmiş ve çözüm önerileri sunulmuştur. Araştırmanın ana materyalini Niğde ilinin Çamardı ilçesinde Akkaraman cinsi koyun yetiştiriciliği yapan 39 üreticiye uygulanan anketler sonucu elde edilen birincil veriler oluşturmaktadır. İşletmelerde yılda ortalama 1374,4 kg süt elde edilmektedir. Elde edilen bu miktarın %73,5'i pazara sunulurken, geriye kalan %26,5'i öz tüketime ayrılmaktadır. Süt satışı büyük oranda tüccara yapılmaktadır. İşletmelerde canlı hayvan satışı yapılmaktadır. Üreticilerin %89,7'si hayvanlarını kasaplara satarken, %10,3'ü tüccarlara satmaktadır. Üreticilerin kooperatife üyeliğinin düşük düzeyde olduğu söylenebilir ve %51,3'ü koyunculuk ürünlerinin pazarlanmasıyla ilgili kooperatiflerin fayda sağlayacağını ifade etmiştir. Üreticilerin kooperatiften başlıca beklentileri ise pazar alternatifi sağlama ve ürünlerin değerlendirilmesinde kolaylık sağlanması, piyasada alıcı sayısı ve çeşidinin artması olarak belirlenmiştirÖğe Ruminant hayvan beslemede organik iz minerallerin önemi (derleme)(2011) Mustafa Boğa; Gökhan FilikCanlılar yaşamlarını sürdürebilmek ve verim verebilmek için iz minerallere gereksinim duyarlar. İz mineraller inorganik veya organik yapıda olabilirler. Çiftlik hayvanlarına verilen iz mineraller, inorganik yapıda eriyebilir formda klorid veya sülfat olarak ya da erimez formda oksit veya karbonat olarak premikse dâhil edilmektedir. Bu formlar içinde karışım haline getirilen iz mineraller premiks içinde antogonistik etkilere girebilmekte ve sindirilebilirlikleri önemli oranda düşmektedir. Son yıllarda ileri teknoloji uygulamaları ile hayvan besleme açısından esansiyel öneme sahip iz mineraller kapsül veya şelat formlarda üretilmeye başlanmış, premiks içinde antogonistik etkileri önlenmiş ve sindirilebilirlikleri yüksek iz mineral formları haline getirilmişlerdir. Organik minerallerin biyoyararlılıklarının daha yüksek olması, büyümeye olumlu etkisi, bağışıklık fonksiyonlarını geliştirmesi, metabolizmanın düzenlenmesi, karkas kalitesinin iyileştirilmesi, vitamin- iz mineral premikslerinde vitamin kayıplarının azaltılmasında etkili oldukları söylenmektedir. Çevreciler tarafından çevre problemine sahip olduğu düşünülen inorganik iz mineraller Cr, Cu, Mn, Se ve Zn ile yemlerin desteklenmesi bu minerallerin dışkıda artmasına sebep olmaktadır. İz mineral organik karışımların kullanılması yemlerdeki ve dışkıdaki miktarının azaltılması için potansiyel bir etkiye sahip olabilir. Bu derlemede, organik iz mineral kullanımının performans, metabolik sorunların giderilmesi ve çevre kirliliğinin azaltılması üzerindeki etkileri incelenmiştir.Öğe Sosyal Medyanın Tüketicilerin Gıda Ürünleri Satın Alma Davranışına Etkisi(2017) Arzu Seçer; Mustafa BoğaGünümüzde, sosyal medya çeşitli medya araçları içerisinde sıkça tercih edilmektedir. Bu çalışma da, sosyal medyanın tanımı ve tüketicilerin gıda ürünleri satınalma tercihlerine olası etkileri ortaya konulmuştur. Ayrıca, gıda ürünleri ile ilgili krizlerle karşılaşılması durumunda bu medya kanalının önemi vurgulanmıştır. Çalışmanın ana materyalini daha önce yapılmış çalışmalardan elde edilen ikincil veriler oluşturmaktadır. Sosyal medya, en geniş tanımıyla, kullanıcıların içerik oluşturmalarına ve bu içeriklerin paylaşımına, değişimine, tartışılmasına ve geliştirilmesine olanak veren uygulamalar bütünü olup ortaya çıkardığı yeni norm ve değerlerin etkisiyle ülkeye ve ürün grubuna göre değişen şekilde tüketicilerin satın alma davranışlarını etkilemektedir. Bu noktada işletmeler tüketici eğilimlerini en iyi şekilde takip etmeli ve bu eğilimlere hızlı şekilde cevap verebilme yeteneğine sahip olmalıdır. İşletmeler, pazarlama faaliyetlerini sosyal medyada müşteri ilişkileri yönetimi üzerine yoğunlaştırmalıdırÖğe Yapay Sinir Ağları ile Laktasyon Süt Veriminin Modellenmesi(2015) Hande Küçükönder; Mustafa Boğa; Aykut Burğut; Fatih ÜçkardeşÇalışmada, Siyah Alaca ırkı ineklerinin laktasyon sayılarının ve sürelerinin süt verimi üzerindeki etkisi yapay sinir ağı (YSA) yöntemi ile araştırılmıştır. Araştırmada Çukurova bölgesinin Menekşe köyü civarındaki özel işletmeden alınan toplam 142 adet hayvanın süt verim değerlerinden yararlanılmıştır. Yapay sinir ağlarına göre oluşturulan modelde hayvanların laktasyon sayıları ve süreleri giriş verisi, süt verimleri ise çıkış verisi olarak ağa tanıtılmıştır. Modelde yer alan ara katmandaki nöron sayısının 3, aktivasyon fonksiyonun ise hiperbolik tanjant fonksiyonu olmasına karar verilmiştir. Ayrıca modelde öğrenme katsayısı ?momentum katsayısı µ=0.7 alınarak ağın eğitimi 1000 iterasyonda tamamlanmıştır. Modelde kullanılan veri setinin % 70'i eğitim, % 20'si test ve % 10'da ağın geçerlilik sınaması için kullanılmıştır. YSA ile oluşturulan bu modelin başarı performansı değerlendirilirken, hata kareler ortalamasının karekökü (RMSE), ortalama mutlak hata (MAE), ortalama mutlak yüzde hata (MAPE) ve R2 değerleri kullanılmıştır. Analizler sonucunda, yapay sinir ağlarına göre oluşturulan modelin RMSE değerleri 2.775.15, MAE değerleri 2.06-4.04, MAPE değerleri 10.08 - 17.99 aralıklarında elde edilmiştir. YSA ile gerçek sonuçların birbirine olan uyumu ise R2 ile araştırılmış ve bu değer 0.783 olarak bulunmuştur. Sonuç olarak yapay sinir ağı ile oluşturulan bu modelin gerçek değerlere yakınsama durumunun iyi olduğu, süt verimini tahmin etmedeki başarı performansının ise parametre sayısının arttırılmasıyla daha da başarılı sonuçlar verebileceği tespit edilmiştir