Yazar "Mustafa Tan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Değişkenleri Belirleme ve Hipotez Kurma Becerileri(2009) Burak Kağan Temiz; Mustafa TanBu araştırma, lise 1. sınıf öğrencilerinin değişkenleri belirleme ve hipotez kurma becerilerini belirme amacıyla yapılmıştır. Söz konusu becerileri ölçme amacıyla, Değişkenleri Belirleme ve Hipotez Kurma Testi (DBHKT) geliştirilmiştir. DBHKT’de öğrencilere çeşitli alanlarda yapılmış 15 deney metni verilmiş ve öğrencilerden her bir deney için; bağımlı değişken, bağımsız değişken, kontrol edilen değişkenler ve deneyde test edilmeye çalışılan hipotezi bulmaları istenilmiştir. Toplam 60 maddeden oluşan ortak köke dayalı çoktan seçmeli formattaki ölçme aracı Ankara’da üç liseden toplam 370 lise 1. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Ölçme aracının güvenirliği, KR-20 formülüyle (0.96) hesaplanmıştır. Bulgular değerlendirildiğinde, değişkenleri belirleme ve hipotez kurma becerileriyle ilgili olarak lise 1. sınıf öğrencilerinde; bağımlı ve bağımsız değişkeni birbirine karıştırma, bağımlı ve bağımsız değişkenleri kontrol edilen değişkenler olarak belirleme, tek bir değişkeni kontrol etme, deneyde test edilmeyen bir hipotezi seçme, başlıkları altında özetlenebilecek yanılgılara rastlanılmıştır.