Yazar "Mutlu, Didem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Temel eğitim antrenmanlarının 10-12 yaş çocuklarda bazı fiziksel ve motorik özelliklere etkisinin araştırılması(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2023) Mutlu, Didem; Habipoğlu, SedefBu çalışmanın amacı basketbol ve voleybol oynayan ortaokul çocuklarına 12 haftalık branşa özgü temel eğitim antrenmanlarının sporcuların fiziksel ve motorik özelliklerinin gelişimlerine etkisini incelemektir. Araştırma ve kontrol grubunun fiziksel özelliklerinin parametrik gelişimini gözlemlemek için Eurofit test bataryaları uygulanmıştır. Araştırmaya Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel okulda okuyan, basketbol ve voleybol oynayan 10-12 yaş grubu kadın ve erkek olmak üzere 82 sporcu, 63 sporcu olmayan toplam 145 çocuk katılmıştır. Çalışmada, branşa özgü temel eğitim antrenmanı yapan sporcu grubun ön testleri alınmış ve 12 hafta sonunda son testleri alınmıştır, aynı zamanda spor yapmayan grubun ön ve son testleri de alınmıştır. Bu araştırmada elde edilen veriler tanımlayıcı istatistiksel tekniklerle, kadın voleybol ve erkek basketbol oynayan çocukların fiziksel ve motorik özellikleri karşılaştırılmıştır. İstatistiksel olarak farkları bulabilmek için erkek ve kadın araştırma gruplarının ön ve son testleri arasında Eşleştirilmiş Örneklem T-Testi (Paired Samples T-Test) uygulanmıştır. Araştırma grubunu kontrol grubu ile karşılaştırmak için de gruplar arasında Bağımsız Örneklem T–Testi (Independent Samples T-Test) uygulanarak istatiksel farklılıklar gözlemlenmiştir. Veriler SPSS 26.0 istatistik programı kullanılarak incelenmiştir. Çalışmada p?0,05 istatiksel önem düzeyi kullanılmıştır. Çalışmada, araştırma grubu ve kontrol grubu erkek çocukların Eurofit Test Bataryası ön ve son test parametrelerinin karşılaştırıldığında; basketbol oynayan erkeklerde flamingo denge, uzun atlama, 10x5 mekik, 20 metre mekik koşusu testlerinde istatistiksel olarak anlamlı gelişim gözlemlenmiştir, kontrol grubunda ise hiçbir testte ön ve son testler arasında anlamlı fark gözlenmemiştir. Erkek araştırma ve kontrol grubu arasında ise tüm testlerde basketbol oynayan çocukların lehine istatistiksel olarak p?0,05 düzeyinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Voleybol oynayan kadınlarda ön ve son testlerin karşılaştırılmasında disklere dokunma testi, otur-uzan esneklik testi, durarak uzun atlama testi, el kavrama kuvveti testlerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Voleybol oynayan kadınlar spor yapmayan kontrol grubu ile karşılaştırıldığında tüm testlerde voleybol oynayan sporcuların lehine anlamlı farklılık gözlemlenmiştir. Spor yapmayan grupta, ön ve son testler arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunamamıştır. Araştırma sonuçları gösteriyor ki, branşa özgü antrenman programı uygulanan çocuklarda fiziksel ve motorik özelliklerinde gelişim ölçülebilmektedir.