Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Mutlu M." seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    "Recycling" concept perceptions of grade eighth students: A phenomenographic analysis
    (Kamla-Raj Enterprises, 2013) Mutlu M.
    The aim of this study was to determine eighth grade students' perceptions of recycling. The phenomenographic research method was used to solicit students' views about recycling. The study was carried out with 595 eighth grade students in the 2011-2012 academic year in the city of Nigde. Research data were obtained from students via their complete sentences. In the data analysis, six different classifications of r ecycling were determined. The phenomenographic analyses results have yielded the following distinct definition categories. Results indicated that students considered recycling is protection of the environment, recycling is protection of nature, recycling is protection of natural resources, recycling is valuation of waste, recycling is retransformation of waste, recycling is waste recovery, recycling is transformation of waste for new reuse, recycling is cost savings. These findings were interpreted and discussed in the paper. © Kamla-Raj 2013.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim