Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Okur, Cihan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İlkokul fen bilimleri dersinde bağlam temelli öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin yaşam becerilerine etkisi
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2022) Okur, Cihan; Atalay, Nurhan
    Bu araştırmanın amacı ilkokul fen bilimleri dersinde bağlam temelli öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin yaşam becerilerine etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışma karma yöntem araştırması deseni kapsamında yürütülmüştür. Araştırmanın nicel boyutunu yarı deneysel desen, nitel boyutunu ise durum çalışması oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Kayseri ili İncesu İlçesinde bir devlet okulunun iki farklı dördüncü sınıf şubesinde öğrenim gören 19 kontrol, 20 deney grubu olmak üzere toplam 39 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel verileri yaşam becerileri ölçeği, nitel verileri ise görüşme ve gözlem formu ile toplanmıştır. Görüşmeler sadece deney grubuna yapılmış ve uygulanan bağlam temelli öğrenme etkinliklerinin yaşam becerilerine etkisi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen nicel verilerin analizi t-testi, aritmetik ortalama, yüzde ve frekans gibi analizler, nitel verileri ise betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre; bağlam temelli öğrenme yaklaşımı uygulanan deney grubunun kontrol grubuna göre yaşam becerileri ölçeğinden aldıkları puanların anlamlı bir şekilde farklılaştığı belirlenmiştir. Ayrıca kontrol grubu öğrencilerinin ön ve son test puanları arasında anlamlı bir farklılık belirlenmezken deney grubu ön ve son test puanları arasında anlamlı bir farklılığın olduğu belirlenmiştir. Nitel veriler analiz edildiğinde ise deney grubu öğrencileri bağlam temelli öğrenmeyi iletişim, takım çalışması, liderlik, karar verme, analitik düşünme, eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme ve girişimcilik becerileri bakımından katkı sağladığını ifade etmişlerdir. Bu sonuçlar incelendiğinde bağlam temelli öğrenmenin fen öğretimi ve diğer derslerin öğretiminde etkin olarak kullanılabileceği önerilmiştir.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim