Yazar "Orhan, Ersin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Güzel sanatlar liselerinde öğrenim gören öğrencilerin piyanoda etkili çalışma durumları(Niğde Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016) Orhan, Ersin; Bulut, FeritBu araştırma, Güzel Sanatlar Liselerinde (GSL) öğrenim gören öğrencilerin piyanoda etkili çalışma durumlarını ortaya koymayı amaçlamıştır. Bu doğrultuda araştırmada, GSL'nde öğrenim gören 12. sınıf öğrencilerin piyanoda etkili çalışma sürecinde; (1) temel piyano tekniklerine uygun çalma boyutu, (2) teknik açıdan doğru çalma boyutu, (3) kuramsal konuları dikkate alarak çalma boyutu, (4) artikülasyonları doğru çalma boyutu, (5) müzik biçimlerini dikkate alarak çalma boyutu, (6) müziksel ifadeye dikkat ederek çalma boyutu hakkında bilgi sahibi olma durumları ve bu boyutlara özen gösterme düzeyleri tespit edilmiştir. Araştırma tarama modelinde, betimsel nitelikte bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında İç Anadolu Bölgesinde yer alan 12 farklı ilin GSL 12. sınıflarında öğrenim gören (Aksaray, Ankara, Çankırı Selahattin İnal, Eskişehir Atatürk, Kayseri Feyziye Memduh Güpgüpoğlu, Karaman, Kırıkkale, Konya Çimento, Niğde, Sivas Muzaffer Sarı Sözen, Tokat ve Yozgat Nida Tüfekçi, Kırşehir Neşet Ertaş GSL) 132 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada çalışma grubunun tamamına ulaşılmıştır. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından oluşturulan anket formu aracılığıyla elde edilmiştir. Formun 1. bölümünde kişisel bilgiler, 2. bölümünde ise GSL öğrencilerinin bireysel piyano çalışma süreçlerine yönelik 40 soru yer almaktadır. Söz konusu anket formu oluşturulurken kaynak tarama yöntemine başvurulmuş, kaynak taraması sonucu elde edilen sorular uzman görüşüne sunulmuş, uzman görüşü doğrultusunda son düzeltmeler yapılarak anket formuna son şekli verilmiştir. Elde edilen veriler SPSS - 20 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulguları doğrultusunda GSL'de öğrenim gören öğrencilerin piyanoda etkili çalışma durumuna yönelik; temel piyano tekniklerine uygun çalma boyutuna çoğunlukla büyük ölçüde, teknik açıdan doğru çalma boyutuna çoğunlukla büyük ölçüde, kuramsal konuları dikkate alarak çalma boyutuna çoğunlukla büyük ölçüde, artikülasyonları doğru çalma boyutuna çoğunlukla büyük ölçüde, müzik biçimlerini dikkate alarak çalma boyutuna çoğunlukla orta derecede, müziksel ifadeye dikkat ederek çalma boyutuna çoğunlukla büyük ölçüde özen göstererek çalıştıkları sonuçlarına ulaşılmıştır.