Yazar "Pusmaz, Taha" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe MUHASEBE MESLEK MENSUPLARININ DİJİTAL MUHASEBE OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN TESPİTİ ÜZERİNE KAYSERİ VE NİĞDE İLLERİNDE BİR ARAŞTIRMA(2021) Pusmaz, Taha; Özulucan, AbitterMuhasebe meslek mensuplarının dijital muhasebe okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesinin amaçlandığı bu çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden “Tarama Modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği’ne (TÜRMOB) üye olan muhasebe meslek mensupları, örneklemini ise olasılık dışı örnekleme yöntemlerinden, “Uygun Örnekleme Modeli” esas alınarak Kayseri ve Niğde’de faaliyet gösteren 294 (285 SMMM ve 9 YMM) muhasebe meslek mensubu oluşturmaktadır. Araştırmada, muhasebe meslek mensuplarının cinsiyetleri, yaş düzeyleri, öğrenim düzeyleri, mesleki unvanları, mesleki tecrübeleri, mezun oldukları lise türü ve yerleşim yeri türü ile dijital muhasebe okuryazarlık düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılığın olmadığı, dijital sistemlerin hayatlarındaki ve mesleklerindeki önem derecesi, dijital sistemleri etkin ve verimli kullanmak için eğitim alma durumları ve yeni teknoloji ve dijital sistemleri nasıl öğrendikleri ile dijital muhasebe okuryazarlık düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılığın olduğu tespit edilmiştir. Sonuçta muhasebe meslek mensuplarının dijital muhasebe okuryazarlık düzeylerine ilişkin yapılan istatistiksel analizler sonucunda muhasebe meslek mensuplarının dijital muhasebe okuryazarlık ve bilinç düzeylerinin yüksek olduğu belirlenmiştir.Öğe Muhasebe meslek mensuplarının dijital muhasebe okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Pusmaz, Taha; Özulucan, AbitterMuhasebe meslek mensuplarının dijital muhasebe okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesinin amaçlandığı bu çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden "Tarama Modeli" kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği'ne (TÜRMOB) üye olan muhasebe meslek mensupları, örneklemini ise olasılık dışı örnekleme yöntemlerinden, "Uygun Örnekleme Modeli" esas alınarak Kayseri ve Niğde illerinde bulunan 294 (285 SMMM ve 9 YMM) muhasebe meslek mensubu oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Tekbaş, Kurnaz ve Azaltun (2018) tarafından geliştirilen "Dijital Muhasebe Okuryazarlığı Ölçeği" ve araştırmacı tarafından geliştirilen "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. "Dijital Muhasebe Okuryazarlığı Ölçeği" 31 madde olarak geliştirilmiştir. Bu soruların değerlendirilmesinde, "Kesinlikle Katılmıyorum", "Katılmıyorum", "Fikrim Yok", "Katılıyorum" ve "Kesinlikle Katılıyorum" seçeneklerinin yer aldığı 5'li likert derecesi kullanılmıştır. Araştırmada uygulanan ölçekten elde edilen verilerin analizinde, IBM SPSS 21.0 "Statistical Package for the Social Sciences" paket programı kullanılmış, yapılan bütün analizlerde anlamlılık düzeyi p?.05 olarak alınmıştır. Araştırma verilerinin normal dağılıma uyup uymadığını anlamak için normal dağılım analizleri yapılmıştır. Bu analiz kapsamında ortalama puan, minimum ve maksimum puan genişliği, çarpıklık (Skewness) ve basıklık (Kurtosis) katsayıları hesaplanmıştır. "Kolmogorov-Smirnov Normalite Testi" yapılmıştır. Yapılan test sonucunda dağılımın normal olmadığı sonucuna ulaşılmış ve bağımsız örneklem t-testinin karşılığı olan Mann-Whitney U testi ile Tek Yönlü ANOVA Testinin karşılığı olan Kruskal-Wallis ile analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, muhasebe meslek mensuplarının cinsiyetleri, yaş düzeyleri, öğrenim düzeyleri, mesleki unvanları, mesleki tecrübeleri, mezun oldukları lise türü ve yerleşim yeri türü ile dijital muhasebe okuryazarlık düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılığın olmadığı, dijital sistemlerin hayatlarındaki ve mesleklerindeki önem derecesi, dijital sistemleri etkin ve verimli kullanmak için eğitim alma durumları ve yeni teknoloji ve dijital sistemleri nasıl öğrendikleri ile dijital muhasebe okuryazarlık düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılığın olduğu sonucuna ulaşılmıştır.