Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Renk, Mesut" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    10-13 yaş grubu çocuklarda oyunsal etkinliklerin dikkat gelişimine etkisi
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Renk, Mesut; İbiş, Serkan
    Bu çalışmanın amacı, 10-13 yaş grubu çocuklarda oyunsal etkinliklerin ve fiziksel aktivite düzeyinin dikkat gelişimi üzerine etkisinin incelenmesidir. Çalışmaya 10-13 yaşları arasında 209 kız ve 230 erkek olmak üzere toplam 439 çocuk katılmıştır. Çocuklar kontrol grubu ve 14 hafta boyunca dikkati geliştirmeye yönelik eğitsel oyun oynayan deney grubu olarak iki gruba ayrılmıştır. Çocukların dikkat düzeyi D2 dikkat testiyle fiziksel aktivite düzeyi ise ilköğretim öğrencileri için fiziksel aktivite anketi ile belirlenmiştir. Grupların ön testleri ile 14 haftalık eğitsel oyunlar sonrasında son testleri arasındaki farkı belirlemede paired t testi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda hem deney grubunun hem de kontrol grubunun dikkat düzeyleri artmıştır. Deney grubunda dikkat düzeyindeki artış kontrol grubuna göre daha fazla bulunmuştur. 14 hafta boyunca oynatılan oyunsal etkinliklerin çocukların dikkat gelişimini arttırdığı söylenebilir. Ayrıca fiziksel aktivite düzeyi yüksek olan çocukların dikkat düzeyi fiziksel aktivite düzeyi düşük olan çocuklara göre daha fazla bulunmuştur. Çocukların dikkat düzeyinin sınıflandırılmasında TNE düzey son teste deney grubunun iyi kategorisindeki artışın yüksek olduğu, kötü grubunda ise azalmanın fazla olduğu belirlenmiştir. Günümüzde çocukların en büyük sorunu olan dikkat eksikliğini engellemek için fiziksel aktivite seviyesinin artırılması ve çocukların hayatında oyunsal etkinlere daha fazla yer verilmelidir. Ebeveyn ve öğretmenlerin çocukların dikkat gelişimini arttırmak için ders programının içeriklerine eğitsel oyunları ilave edilmesi önerilebilir. Anahtar kelimeler: Çocuk, Oyun, Dikkat düzeyi, Fiziksel Aktivite Seviyesi

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim