Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Safiye Bilican Demir" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İlköğretim Öğretmenlerinin Dereceli Puanlama Anahtarlarına İlişkin Tutumlarını Yordayan Faktörler
    (2014) Safiye Bilican Demir; Ömer Kutlu; Özen Yıldırım
    Bu çalışma, ilköğretim öğretmenlerin DPA'lara yönelik tutumlarını yordayan faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yordayıcı korelasyon araştırması modelindeki bu araştırmaya, Ankara ilinin farklı ilçelerindeki toplam 17 ilköğretim okulunda görev yapan 292 öğretmen katılmıştır. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen "Dereceli Puanlama Anahtarına İlişkin Tutum Ölçeği" ve anılan tutumlarla ilişkili faktörleri belirlemek amacıyla hazırlanan "anket" kullanılarak toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde aşamalı çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar, öğretmenlerin ilgili tutumlarının en önemli yordayıcılarının, öğretmenlerin DPA'lardan elde ettikleri bilgileri öğrencilerin bilgi ve becerilerini gerçek yaşam durumlarında ne derece kullandıklarını gözlemlemek amacıyla kullanması ve sınıf mevcudu olduğunu göstermiştir
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Okulda ve Okul Dışında Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımının Öğrencilerin Pisa 2012 Performansıyla İlişkisinin İncelenmesi
    (2016) Safiye Bilican Demir; Özen Yıldırım
    Bu çalışmanın amacı, PISA 2012 uygulamasına katılmış 8. sınıf Türk öğrencilerinin matematik, fen ve okuma performanslarının, okul içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) kullanımıyla ilişkisini aşamalı doğrusal modelleme yoluyla ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini PISA 2012 uygulamasına katılmış 4848 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, matematik, fen ve okuma alanları bilişsel alan başarı testleri ve öğrenci BİT anketi aracılığı ile toplanan verilerden yararlanılmıştır. Veriler çok boyutlu modellemeyle analiz edilmiştir. Öğrencinin matematik, fen ve okuma performansındaki değişimin küçük ama anlamlı bir kısmı BİT'e dayalı değişkenlerce açıklamaktadır. Öğrencinin okul içerisinde bilgisayarı okul görevlerini yerine getirmek için kullanması ilgili bağımlı değişkenlerle negatif ilişki gösterirken, öğrencinin bilgisayarın yanı sıra diğer iletişim teknolojileri kullanması pozitif ilişki göstermektedir. Ayrıca öğrencinin okul dışında interneti eğlence amaçlı kullanma sıklığı fen ve matematik alanları için öğrenci performansını artırmaktadır

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim