Yazar "Sancak, Yusuf" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Mevlana'nın Mesnevi adlı eserinin sosyal bilgilerde değer kazanımındaki rolü (Nitel bir araştırma)(Niğde Üniversitesi, 2011) Sancak, Yusuf; Bayrak, ŞabanAraştırmamız, Mevlana'nın Mesnevisinde yer alan hikâyelerin, değer öğretimindeki rolünün belirlenmesine yöneliktir. Mesneviden seçilen hikâyelerle, sosyal bilgiler 4. sınıf programında yer alan, ?hoşgörü?, ?yardımseverlik? ve ?misafirperverlik? değerlerinin öğretimi gerçekleştirilmeye çalışılmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması tekniği ve nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisiz (Bağımsız) örneklemler t-test kullanılarak yapılmıştır. Araştırma Kayseri'nin Kocasinan ilçesine bağlı Yunus Emre İlköğretim Okulu 4.sınıfında öğrenim gören 18 öğrenci ile sosyal bilgiler derslerinde sürdürülmüştür. Araştırmanın veri toplama sürecinde, yapılan dersler video kamera ile kayıt altına alınmıştır. Bunun yanı sıra Mesnevi'de yer alan hikâyelerden hazırlanan çalışma kâğıtları ile elde edilen dokümanlar incelenmiştir. Öğrencilerle yapılandırılmış görüşme tekniğine dayalı görüşmeler yapılmış ve ses kaydına alınmıştır. Son olarak her bir değere ilişkin olarak hazırlanan tutum ölçeklerinden elde edilen veriler SPSS 15.0 programı ile tablolar haline getirilmiştir. Araştırma sonunda ise değerlerin, cinsiyet farkı gözetmeksizin bütün öğrencilere aynı oranda öğretilebileceği görülmüştür. Mesnevi'de yer alan hikâyelerin değer öğretiminde başarılı olduğu ve öğrencilerin çoğuna hedef davranışı kazandırmada etkili olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Mevlana, Hikâyeler, Değer Öğretimi