Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sevim, Çağlar" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Eriyik yığma modelleme ile farklı yazdırma parametrelerinde üretilen yapıların titreşim sönümleme özelliklerinin torna tezgâhı üzerinde deneysel araştırılması
    (2024) Sevim, Çağlar; Parlak, Mehmet
    Eriyik yığma modelleme teknolojisinin gelişimi ile istenilen özelliklerde tasarımı yapılan malzemelerin ve yapıların üretilmesi mümkün hale gelmiştir. Özellikle yazdırma açısı, doluluk oranı ve içyapı gibi yapısal yazdırma parametrelerinin, üretilen yapının mekanik özellikleri üzerinde son derece etkili olduğu yapılan çalışmalarda ortaya konulmuştur. Bu çalışmada ise, farklı doluluk oranı ve içyapılarda üretilen yapıların titreşim sönümleme özellikleri, bir torna tezgâhı üzerinde deneysel olarak incelenmiştir. Deneyler sonucunda, içyapı ve doluluk oranının yapının sönümleme özelliği üzerinde etkili olduğu saptanmış ve bu sayede farklı yazdırma parametreleriyle uygulamaya özel ve istenilen sönüm özelliğini gösterebilecek izolatörlerin tasarlanabileceği ortaya konulmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Kol-kızak mekanizması dinamiğinin deneysel analizi
    (2022) Sevim, Çağlar; Uzmay, İbrahim
    Makinalarda temel tahrik mekanizmalarından biri olan kol-kızak mekanizması, dönme hareketini kayar uzuv vasıtasıyla çıkış uzvuna aktararak, çıkış uzvunun sarkaç hareketi yapmasını sağlamaktadır. Bu durum mekanizmada ani yön değişimine ve yüksek hız dalgalanmasına yol açmaktadır Bu çalışmada kol-kızak mekanizmasının hareket denkleminin çözümünden elde edilen sonuçlar, deneysel sistem cevapları ile karşılaştırılmıştır. Yüksek mertebe doğrusal olmayan değişken katsayılı hareket denklemi çözümünde Runge-Kutta metodu kullanılmış, deneysel sistemde tahrik mili hız değişimini ölçmek için ise bir tam devirde 100 adet sinyal gönderen enkoder kullanılmıştır. Tahrik milinde meydana gelen hız değişimi yaklaşık olarak %20 olarak meydana gelmiştir.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim