Yazar "Soylu, Buket Aslandağ" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İngilizce öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi(Niğde Üniversitesi, 2008) Soylu, Buket Aslandağ; Dikici, AyhanBu araştırmada, İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği ilköğretim okullarında yabancı dil öğretimi üzerinde işbirlikli öğrenme yöntemi ile geleneksel yöntemin etkilerini karşılaştırılmıştır.2006?2007 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilen araştırmanın deneklerini; Niğde ili Bor İlçesi Mehmet Akif Ersoy İlköğretim Okulu'na devam eden 6. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. 27'şer kişiden oluşan deney ve kontrol gruplarının oluşturulmasında, öğrencilerin 1. kademe ders notu ortalamaları ile ön-test puanları temel alınmıştır. Araştırma, ön-test ? son-test kontrol gruplu deneysel desene göre gerçekleştirilirken, deney grubuna işbirlikli öğrenme, kontrol grubuna geleneksel yöntem uygulanmıştır. Ölçme aracı olarak 50 soruluk İngilizce dilbilgisi testi ön-test, son-test ve kalıcılık testi olarak kullanılmıştır.Yapılan araştırma sonucunda şu sonuçlara ulaşılmıştır:?Deney grubu öğrencilerinin ön-test ve son-test başarı puanları arasında, son-test lehine anlamlı bir fark görülmektedir.?Kontrol grubunun ön-test ve son-test puanları arasında anlamlı bir fark görülmektedir.?Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin ön-test puanları arasında anlamlı fark yoktur.?Deney ve kontrol gruplarının son-test puanları arasında p< 0.05 düzeyinde anlamlı bir fark olduğu görülmektedir.?Deney ve kontrol gruplarına uygulanan kalıcılık testinden alınan puanlar arasında p< 0.05 düzeyinde anlamlı bir fark vardır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulardan yola çıkılarak şu öneriler ileri sürülmüştür:?Yabancı dil derslerini veren öğretmenler, işbirlikli öğrenme yöntemi konusunda bilgilendirilmeli ve bu yöntemin uygulanması konusunda teşvik edilmelidirler. Dört temel dil becerisinin geliştirilmesinde işbirlikli öğrenme yönteminin uygulanması için yıllık çalışma planlarına işbirlikli öğretim yöntem ve tekniklerini mutlaka dâhil etmelidirler.?Yabancı dil öğretmenlerine hizmet öncesi eğitimde işbirlikli öğrenme yöntemini etkili bir biçimde kullanmalarını sağlayacak programlar geliştirmelidir.?Eğitim fakültelerinde öğretmen adaylarına işbirlikli öğrenme yöntemlerini doğrudan anlatım yerine dersleri işbirlikli öğrenme ile işlemek bu yöntemi içselleştirmek açısından etkili olacaktır.?Öğrenciler işbirliği yaptıkları sürece daha başarılı olacakları konusunda bilgilendirilmeli ve akrandan öğrenmenin etkililiği konusunda motive edilmelidirler.?Bir okulun iki farklı sınıfı ile yürütülen çalışma daha geniş bir çalışma grubu ile yürütülebilir.?Sadece İngilizce derslerinde bir ünite ile sınırlı tutulan bu çalışma daha fazla konu ile veya farklı branşlarda gerçekleştirilebilir.?Yabancı dil öğrenmede işbirlikli öğrenmenin etkililiği konusunda çalışmalar yapılmasına rağmen, düşük ve yüksek seviyedeki öğrencilerin bu yöntemden aynı derecede faydalanıp faydalanamadığı konusunda araştırmalar sınırlı sayıda olduğundan bu yönde çalışmalar yapılmalıdır.?Farklı konularda işbirlikli öğrenmenin nasıl kolayca adapte edilebileceği konusunda çalışmalar yapılabilir. Buna ilaveten işbirlikli öğrenmeyle bire bir uyuşan konularda bu yöntem müfredatla ilişkilendirilmeli ve hazırlanan programlar öğretmenlere verilmelidir.Öğe The identication of life-wide learning habits of pre-service teachers via personal development maps(Sakarya University, 2016) Soylu, Buket Aslandağ; Yelken, Tuğba YanparNowadays, higher education institutions in Europe have charged various roles in order to keep track of new educational changes in our ever-changing world. In such a reconstruction period, a lot of qualities which an undergraduate will need in his future life have emerged. As such, universities are to change the understanding of the concept of teaching/learning and personal development in higher education. With the advent of Bologna Process, the educators working at universities have become aware of the fact that future societies will be in need of graduates who are well development in both personal and professional domains. At this point, life-wide learning habits of undergraduates have great importance, which will lead their future. Life-wide learning, a brand new topic within life-long learning paradigm, has a complex notion underlying the importance of the development of cognitive, affective, social, technical and cultural domains related to undergraduates. This study introduces the idea of life-wide learning and it has also been aimed to present the results of a scientific study including a scale and personal development maps applied on undergraduates attending faculties of education. In the study, the life-wide learning habits of participants have been analyzed after taking part in various transdisciplinary activities. Depending on the data collected the life-wide learning habits of university students have been discussed, and some suggestions have been offered to overcome some difficulties in organizational changes in higher education. This study have been expected to contribute from a certain perspective to ongoing debate on higher education policy. © The Turkish Online Journal of Educational Technology.