Yazar "Sur, Emine" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim ikinci kademe öğretmen ve öğrencilerinin medya okuryazarlığına ilişkin görüşleri(Niğde Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012) Sur, Emine; Ünal, Emre19. yüzyıl tüm dünyada önemli değişiklik ve gelişmelerin yaşandığı bir dönem olarak anılmaktadır. Bu yüzyılda matbaa keşfedilmiş ve kitle iletişim araçlarından ilki olan gazeteler ortaya çıkmıştır. Teknolojik gelişmeler bu keşifleri hızlandırmış ilerleyen zamanlarda radyo, televizyon, internet de toplum hayatında yerini almıştır.Zamanla gelişen ve yaygınlaşan bu kitle iletişim araçlarındaki ses ve görüntüler insanları etkilemekte, hayatlarını şekillendirmektedir. Özellikle de çocuklar, kitle iletişim araçlarından daha fazla etkilenmekte ve yönlendirici etkisine daha fazla maruz kalmaktadır. Kitle iletişim araçlarının birey üzerindeki etkisinin fark edilmesiyle beraber bu olumsuz etkiyi ortadan kaldırmak ve kitle iletişim araçlarının yönlendirici gücünü en aza indirmek amacıyla dünyada medya okuryazarlığı çalışmaları başlamıştır. Türkiye de dünyadaki gelişmeleri takip etmekte ve yeni gelişmelere ayak uydurmaktadır.Medya okuryazarlığının öneminin fark edilmesiyle birlikte Radyo ve Televizyon Üst Kurulu öncülüğünde çeşitli çalışmalar başlatılmıştır. İlk defa 2004 yılında (Şiddeti Önleme Platformu toplantıları, toplumsal alanda, ailede ve kitle iletişim araçlarında şiddetin önlenmesi ve bu konudaki toplumsal duyarlılığı arttırma amacıyla Aileden Sorumlu Devlet Bakanı Güldal AKŞİT koordinatörlüğünde düzenlenmiştir.) Şiddeti Önleme Platformu'nda dile getirilen medya okuryazarlığı; 2006-2007 eğitim-öğretim yılında seçilen pilot okullarda, 2007-2008 eğitim-öğretim yılında ise müfredatta seçmeli ders olarak yer almıştır.Bu çalışmada, ülkemizde geçmişi çok yeni olan medya okuryazarlığı dersine ilişkin mevcut durumu ortaya koymak ve ihtiyaçları saptamak amacıyla medya okuryazarlığı dersi veren öğretmenlerle görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler sonucunda öğretmenlerin medya okuryazarlığı dersine ilişkin hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları, medya okuryazarlığı dersinin içerik olarak yeterli fakat etkinlik olarak yetersiz olduğu, bu dersi aldıktan sonra öğrencilerin medya bakış açılarında önemli değişikliklerin yaşandığı gibi sonuçlara ulaşılmıştır.Öğrencilerin medya okuryazarlığı düzeyini belirlemek amacıyla ?Medya Okuryazarlığı Düzey Ölçeği? ve medya okuryazarlığı tutumunu belirlemek amacıyla ?Medya Okuryazarlığı Tutum Ölçeği? uygulanmıştır. Öğrencilere ait bilgiler araştırmacı tarafından geliştirilen ?Kişisel Bilgi Formu? ile edinilmiştir.Araştırma sonucunda öğrencilerin; medya okuryazarlığı dersine ilişkin tutum düzeyi ile medya okuryazarlık düzeyleri arasında pozitif, düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin öğrenim gördükleri sınıflar ile medya okuryazarlığı dersine ilişkin tutumları arasında ve medya okuryazarlığı düzeyleri arasında manidar fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin babalarının ve annelerinin öğrenim düzeyi ile medya okuryazarlığı dersine ilişkin tutumları arasında ve medya okuryazarlığı düzeyleri arasında manidar fark olmadığı belirlenmiştir.Ayrıca ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin günlük gazete okuma durumları ile medya okuryazarlığı dersine ilişkin tutumları arasında ve medya okuryazarlığı düzeyleri arasında manidar fark olduğu, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin radyo dinleme sıklıkları ile medya okuryazarlığı dersine ilişkin tutumları arasında ve medya okuryazarlığı düzeyleri arasında manidar fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Primary School Second Grade Teachers' and Students' Opinions on Media Literacy(GRUPO COMUNICAR, 2014) Sur, Emine; Unal, Emre; Iseri, KamilIn this study, interviews were conducted with teachers of media literacy to determine the needs of media literacy teaching in the classroom. As a result, we see that teachers need in-service training for classes in media literacy; the media literacy lesson is adequate in terms of content but inadequate as an activity. Students indicated significant changes in their perceptions of media after taking these lessons. A "Media Literacy Level Scale" and a "Media Literacy Attitude were applied to determine students' level and attitude. The information on students was obtained through the "Private Information Form". As a result, a positive, low-level and significant relationship was found between the students' attitude levels on media literacy lessons and their media literacy levels. The study's conclusion is that there is no significant difference between the media literacy classes taken by the primary school second grade students and their attitudes and levels on media literacy. Also, no significant difference was found between the educational levels of the parents of these second graders and their attitudes and levels on media literacy. However, there was a significant difference between the students' daily newspaper reading habits and the frequency of listening to the radio and their attitudes on media literacy classes and media literacy levels.Öğe The Mediating Role of Reading Attitude in the Relationship between Elementary School Students’ Reading Engagement and Reading Comprehension Skills(2024) Sur, Emine; Ünal, EmreThis study aimed to examine the effect of reading attitude and reading engagement on reading skills success, and the mediating role of reading attitude in the relationship between reading engagement and reading comprehension skills. The data of this research were collected in Spring 2021. The “Reading Success Scale,” “Reading Engagement Scale,” and “Reading Attitude Scale” were applied to 491 students from the Central Anatolia region in Turkey. The TAP and IBM SPSS 24 software were used to analyze data obtained from the scales used in the study, while the macro mediation test Process 3.5.3 developed by Hayes (2018) was used to measure the mediators in the study. A mediating role model was established in the study to evaluate the hypotheses Conclusion: Found that reading engagement affects reading comprehension significantly and positively; reading attitude does not have a significant effect on reading comprehension; reading engagement affects reading attitude significantly and positively; and that, in the absence of reading attitude, reading engagement has a positive and significant effect on reading success. Engagement to reading explains about 21% of the variation in reading attitude. The study finally recommends studying the role of different variables mediating the relationship between reading engagement and reading comprehension success.