Yazar "Taneri, Ahu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Examination of Life Science Textbooks in Terms of Childhood Injuries(2022) Dağ, Nilgün; Taneri, AhuThe aim of this study is to examine how childhood injuries are handled in Life Science textbooks and how it is distributed according to grade levels and units and to reveal which types of injuries (voluntary-intentional and involuntary-unintent ional) are involved and with what approach and under which topics these injuries are handled. In this study, Life Science textbooks approved by the Ministry of National Education Board of Education and Discipline and used in primary school first to third grades in the 2021–2022 academic year were chosen as the data source of the research. Textbooks were analyzed by the document analysis method. The results show that childhood injuries are less discussed as grade level increases and provide clear evidence for each grade level. Accordingly, childhood injuries are handled at most at the first-grade level and at most in the Safe Life unit at all grade levels. In addition, childhood injuries were handled with two different approaches such as preventive and intervening in the Life Science textbooks, and preventive expressions were given more place. Involuntary-unintent ional injuries constituted the most frequently handled injury type at each grade level. Injuries were grouped under the topics of natural disasters, traffic, near environment, peer relationships, and health, and they were discussed in the context of “Close Circle” at most and “Peer Relationships” at least.Öğe İSTENMEYEN ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ(2019) Ateş, Seyit; Özdemir, Ezgi Çetinkaya; Taneri, AhuSınıf, öğrencilerin akademik ve sosyo-kültürel hayata hazırlandıkları aktif bir etkileşim ve iletişim ortamıdır. Bu ortamın enönemli aktörlerinden biri olan sınıf öğretmenlerinin rol model olarak sergiledikleri davranışlar ise gerek öğrenciler gerekse busınıflara deneyim kazanmaya gelen öğretmen adayları açısından büyük önem arz etmektedir. Ancak sınıf içerisinde sergilenenöğretmen davranışlarının her zaman istenilen şekilde gerçekleştiğini söylemek güçtür. Bu çalışmanın amacı, öğretmenadaylarının perspektifinden istenmeyen öğretmen davranışlarının neler olduğunu tespit etmektir. Nitel yaklaşımlagerçekleştirilen çalışmanın katılımcılarını okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerini almış 21 öğretmen adayıoluşturmaktadır. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla katılımcılarla gerçekleştirilen odak grupgörüşmelerden elde edilmiştir. Katılımcıların onayıyla kayıt altına alınan görüşmeler transkript edilmiş ve dokümanlar içerikanaliziyle çözümlenmiştir. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin istenmeyen davranışlarına ilişkin bulgular; sınıf yönetimi,iletişim, öğretim ve rehberlik temel boyutları altında sunulmuş ve literatüre dayalı olarak tartışılmıştır.Öğe Öz Denetim Değerinin İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Metinlerinde Bulunma Durumunun İncelenmesi(2022) Taneri, AhuÖz denetim değeri, ilkokul öğretim programlarında yer alan bir kök değerdir. İnsan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersi, ilkokul dördüncü sınıflarda 2015- 2016 eğitim öğretim yılından itibaren okutulmaya başlanan ve birey- toplum- devlet ekseninde ilişkilerin düzenlenmesi, güçlendirilmesi için değer eğitimi yapılan bir derstir. Bu araştırmada öz denetim değerinin, İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi (İHYD) dersinde 2021- 2022 eğitim öğretim yılında okutulan ders kitabında bulunma durumu incelenmiş tir. Çalışma, nitel bir araştırma olup doküman analizi tekniği ile yürütülmüştür. Veriler betimsel analiz tekniğine göre analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öz denetim değerinin, daha önceki yıllarda yapılan çalışmalara göre ders kitabında daha fazla ele alındığı tespit edilmiştir. Ancak öz denetim değerine kitapta doğrudan ifadelerde rastlanmamış, dolaylı olarak bu değerin verildiği sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte öz denetim değeri diğer değerle birlikte öğrenciye kazandırılmaya çalışılmıştır. Öz denetim değerinin doğrudan ve daha bilgilendirici ifadeler ile ders kitabında yer alması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Primary school teacher candidates' perceptions of aesthetics: a case study from Turkey(Springer, 2024) Taneri, Ahu; Dag, NilguenThis study examines the metaphors about aesthetics produced by 67 primary school teacher candidates at a state university in Turkey. The research is a basic qualitative study. In the determination of the study group of the research, the easily accessible sampling method, one of the purposeful sampling methods, was preferred. The data were collected through an opinion form, which was created using structured pattern questions. Content analysis technique was used in the analysis and the interpretation of the data. The metaphors provided by the participants were analyzed and classified under various themes. The results show that the aesthetic perceptions of primary school teacher candidates differ significantly and vary; also reveal that they prioritize form more in aesthetics, explain aesthetics based on comparison, and have a mental image focused on value judgment. The study empirically demonstrates that overall the same metaphor is understood differently by different people and provides clear evidence for individual differences in understanding metaphor.