Yazar "Temiz, Ebru" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An investigation of the thinking-style profiles of fine arts education department students(ELSEVIER SCIENCE BV, 2012) Temiz, Ebru; Ilhan, ACGoal of this study was to identify thinking-style profiles of the Fine Arts Education Department students and investigation of the relationship between students' thinking-styles and their academic branches (music and painting-arts education). Survey method has been used in the study and relevant literature was investigated through the scanning method. Study workgroup consisted of 168 students from Fine Arts Education Department of Nigde University (Music and Painting Teacher candidates). Thinking Styles Scalar developed by Sternberg and Wagner (1992), and adapted by Sunbul (2004) to Turkish with reliability validation has been used as data collection tool. According to the findings, it has been determined that Fine Arts Education Students possessed mostly subjective thinking style. Again on the basis of findings, it was seen that in all dimensions of the scalar there existed only one meaningful difference in terms of subjective thinking style relationship to students' branches, and no other meaningful difference was identified in other twelve dimensions of the scalar. (C) 2012 Published by Elsevier Ltd. Selection and/or peer review under responsibility of Prof. Ayse Cakir IlhanÖğe VACCAI VE CONCONE SES ETÜTLERİNİN ÖĞRENCİ PERFORMANS DEĞERLERİ GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİSİ(2018) Tanrıöver, Gülşah Başaran; Sevinç, Sema; Temiz, EbruBu araştırmanın amacı, Vaccai ve Concone ses etüt kitaplarındaki etütlerin,Güzel Sanatlar Liseleri öğrencilerinin performans değerleri üzerine etkisinin olupolmadığının incelenmesidir. Araştırmada kontrol gruplu ön test- son test deneyselaraştırma modeli kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubu seçiminde random tekniğinegöre seçim yapılmıştır. Araştırma problemine bakılarak, oluşturulan veri toplamaaraçları belirlenirken, uzman görüşleri alınarak Vaccai ve Concone ses etütleribelirlenmiş, Genel Kulak Burun Boğaz Muayenesi ve VLS (videolarengostro-boskopik)değerlendirmesi yapılmıştır. Ayrıca Performans Değerlendirme ölçeği uzman birkomisyon tarafından öğrencilere uygulanmış, toplanan verilerin istatistiksel çözümleriiçin SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 22.00 istatistik paket programındanyararlanılmıştır. Ayrıca grup içi parametrelerin değerlendirilmesinde Wilcoxon işaretlisıralar testinden ve Mann Whitney U testinden yararlanılmıştır. İstatistiksel anlamlılıkiçin 0,05 anlamlılık düzeyi kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının arasında yapılankarşılaştırmada performans değerlendirme değerleri açısından deney grubunda olanöğrencilerle kontrol grubunda olan öğrenciler arasında anlamlı farklılık olduğugörülmüştür. Elde edilen sonuçlar, deney grubuna uygulanan Vaccai ve Conconeetütlerinin, öğrencinin ses gelişimine etkili olduğu hipotezini desteklemektedir.Öğe X. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildiri Kitabı 25-27 Nisan 2012(Niğde Ömer Halisdemir Universitesi, 2012) Bulut, Damla; Temiz, Ebru; Bulut, Ferit; Aydıner Uygun, MehtapÜlkemizdeki müzik eğitiminin her yönü ile her kademe ve aşamada yaşadığı problemleri bilimsel bir platformda sunarak paylaşmaktır.Yapılan paylaşım ile belirlenen problemlere çözüm ve öneriler sunmak, müzik eğitimi alanında bulunduğumuz noktadan başlayarak ileriye dönük olarak yapılacak bilimsel çalışmalara katkıda bulunmak ve bu doğrultuda Ülkemiz müzik eğitimine hizmet etmek en büyük hedefimiz olacaktır...