Yazar "Tenmas, Mushtaq Ahmad" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Biyoloji ve biyoteknoloji bölümü öğrencilerinin gıda okuryazarlığı(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2022) Tenmas, Mushtaq Ahmad; Bağrıaçık, Nil; Tekin, Çiğdem SamancıBu çalışmada Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinde öğrenim gören Biyoloji ve Biyoteknoloji Bölümünde öğrenim gören öğrencilerin gıda okuryazarlığı hakkında bilgi düzeylerinin ölçülmesi ve bunu etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kesitsel tipte yapılmış, araştırmaya toplam 111 öğrenci katılmıştır. Araştırmada iki bölümden oluşan anket uygulanmıştır. Birinci bölümde sosyodemografik, sağlık ve beslenme özelliklerini içeren 33 sorudan oluşan anket formu ile ikinci bölümde Algılanan Gıda Okuryazarlığı Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 21.0 analiz programı ile değerlendirilmiş, Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk testleri, Student t testi, Mann Whitney U testi, One Way ANOVA, Kruskal Wallis-H Testi, Tamhane Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Anlamlılık p <0,05 olarak alınmıştır. Öğrencilerin lisans eğitiminin beslenme alışkanlıkları üzerine etkisi olduğu, kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre, aile ile birlikte yaşayanların ailesi ile birlikte yaşamayanlara göre, şu anda diyet yapanların ve hayatlarının herhangi bir döneminde diyet yapanların hiç diyet yapmayanlara göre, özellikle pandemi döneminde bireysel sağlığına dikkat edenlerin etmeyenlere ya da sağlığına dikkat etmede herhangi bir değişimi olmayanlara göre algılanan gıda okuryazarlığının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bireysel ve toplumsal sağlığın korunması, gıda okuryazarlığının artırılması için konu ile ilgili eğitimlerin artırılması gerektiği düşünülmektedir.