Yazar "Teymuroğlu, Burcu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sosyal bilgiler derslerinde öğretmenlerin sınıf içerisinde gözlemledikleri istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlarla baş etmede kullanılabilecek yöntemlere ilişkin görüşlerinin incelenmesi(Niğde Üniversitesi, 2011) Teymuroğlu, Burcu; Oruç, ŞahinBu çalışmada Sosyal Bilgiler dersi öğretmenlerinin sınıf içerisinde karşılaştıkları istenmeyen davranışları ve bu davranışlarla baş etmede kullandıkları yöntemleri ve bu yöntemleri sıklıkları belirlemek için tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma için gerekli verileri toplamak için üç bölümden oluşan anket formu kullanılmıştır. Kullanılan anket formu literatür taraması sonucu tasarlanmış, daha sonra uzman görüşü alınarak geliştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Niğde ili ilköğretim okullarında 2010-2011 eğitim öğretim yılında görevli Sosyal Bilgiler dersi öğretmenleri oluşturmuştur. Örneklemi ise; 20 ilköğretim okulunda görev yapan 100 Sosyal Bilgiler dersi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS 17,0 for Windows paket programı ile çözümlenmiştir. Sosyal Bilgiler dersi öğretmenlerinin kişisel bilgileri, sınıf içinde karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlarla baş etme yöntemlerine ait bulgular frekans, yüzdelik ve aritmetik ortalamaları şeklinde incelenmiş ve yorumlanmıştır. Çoklu karşılaştırmalarda ise parametrik test yöntemlerinden t-testi ve ANOVA analizi kullanılmıştır.Bulunan sonuçlara göre araştırmaya katılan Sosyal Bilgiler dersi öğretmenlerinin çoğu öğrencilerin derse hazırlıksız gelme, dersi dinlememe, öğrenmeye karşı isteksizlik, hayal kurma, sorumluluk almama, aldığı sorumluluğu yerine getirmeme, sorulan sorulara kayıtsız kalma, sürekli ön planda olmayı isteme, grup çalışmasında işbirliği yapmama, yüksek sesle konuşma, söz almadan konuşma, arkadaşlarını tehdit etme, arkadaşlarıyla kavga etme davranışlarıyla karşılaşmakta olup, sınıf yönetimini sağlamak için de sınıf kurallarını öğrencilerle birlikte belirleme, göz teması kurma, grup çalışmalarına katılmalarını sağlama, derse motive olmalarını sağlama, farklı öğretim yöntemleri kullanma, bireysel farklılıklara dikkat etme, hoşgörülü olma, sınıf kurallarına herkesin uymasını bekleme ve sınıf ortamında karşılıklı saygı duygusunun önemi hatırlatma yöntemlerini kullanmaktadır.