Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Timurkutluk, Çiğdem" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Mobil uygulamalar için mikro-tüp katı oksit yakıt pili membran elektrot grubu geliştirilmesi
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019) Timurkutluk, Çiğdem; Kaplan, Yüksel
    Bu tez kapsamında, anot destekli mikro-tüp katı oksit yakıt pilinin sayısal ve deneysel optimizasyonu gerçekleştirilmiştir. Sayısal çalışmalar kapsamında matematiksel modelin deneysel sonuçlarla doğrulanmasını takiben bir dizi üretim parametresi optimize edilmiştir. Bu kapsamda tabaka kalınlıkları ve gözeneklilikleri ile mikro-tüp geometrisi üzerine yoğunlaşılmıştır. Deneysel çalışmalarda ise öncelikle sinterleme plakasının etkisi incelenerek mikro-tüplerin derinlik/mikro-tüp çapı oranı 0,5 olan V tipi kanallara sahip bir plaka üzerinde sinterlenmesine karar verilmiştir. Daha sonra anot destek mikro-tüp ve elektrolit birlikte sinterleme sıcaklığı, elektrolit daldırma kaplama çamuru reçine tipi, toz oranı ve daldırma kaplama süresi, katot sinterleme sıcaklığı vb. üretim parametreleri sistematik olarak optimize edilmiştir. Baz hücreden elde edilen 0,136 W/cm2 maksimum güç yoğunluğu, 0,489 W/cm2 değerine çıkarılarak performansta iki kattan daha fazla bir iyileşme sağlanmıştır. Daha sonra optimize edilen bu mikro-tüpler kullanılarak 12 hücreli bir stak imal ve test etmiştir. Staktaki her bir hücre, tek hücre performansına çok yakın bir performans sergilemiş ve 800 °C çalışma sıcaklığında stak ~26 W maksimum güç ortaya koyarak başarılı bulunmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    'mobil uygulamalar için mikro-tüp katı oksit yakıt pili membran elektrot grubu geliştirilmesi'
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2019) Timurkutluk, Çiğdem; Kaplan, Yüksel
    Bu tez kapsamında, anot destekli mikro-tüp katı oksit yakıt pilinin sayısal ve deneysel optimizasyonu gerçekleştirilmiştir. Sayısal çalışmalar kapsamında matematiksel modelin deneysel sonuçlarla doğrulanmasını takiben bir dizi üretim parametresi optimize edilmiştir. Bu kapsamda tabaka kalınlıkları ve gözeneklilikleri ile mikro-tüp geometrisi üzerine yoğunlaşılmıştır. Deneysel çalışmalarda ise öncelikle sinterleme plakasının etkisi incelenerek mikro-tüplerin derinlik/mikro-tüp çapı oranı 0,5 olan V tipi kanallara sahip bir plaka üzerinde sinterlenmesine karar verilmiştir. Daha sonra anot destek mikro-tüp ve elektrolit birlikte sinterleme sıcaklığı, elektrolit daldırma kaplama çamuru reçine tipi, toz oranı ve daldırma kaplama süresi, katot sinterleme sıcaklığı vb. üretim parametreleri sistematik olarak optimize edilmiştir. Baz hücreden elde edilen 0,136 W/cm2 maksimum güç yoğunluğu, 0,489 W/cm2 değerine çıkarılarak performansta iki kattan daha fazla bir iyileşme sağlanmıştır. Daha sonra optimize edilen bu mikro-tüpler kullanılarak 12 hücreli bir stak imal ve test etmiştir. Staktaki her bir hücre, tek hücre performansına çok yakın bir performans sergilemiş ve 800 °C çalışma sıcaklığında stak ~26 W maksimum güç ortaya koyarak başarılı bulunmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Orta sıcaklık katı oksit yakıt pillerindeki oksijen indirgenme reaksiyonuna etki eden parametrelerin deneysel incelenmesi
    (Niğde Üniversitesi, 2010) Timurkutluk, Çiğdem; Mat, Mehmut; İbrahim, Meysun
    Katı oksit yakıt pilleri yüksek enerji dönüşüm verimleri, temiz ve sessiz çalışmaları ve farklı yakıtları kullanabilme özelliklerinden dolayı son yıllarda büyük ilgi çekmektedir. Katı oksit yakıt pili performansını etkileyen en önemli parametre ise katotta meydana gelen oksijen indirgenme reaksiyonudur. Bu çalışmada anot destekli hücreler imal edilerek oksijen indirgenme reaksiyonunu etkileyen katot üretim parametreleri deneysel olarak incelenmiş ve katot mikroyapısı optimize edilmiştir. Sonuçlar yüksek performans için katodun iki tabakalı ve 40µm kalınlıkta olması gerektiğini ortaya koymuştur.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim