Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Tolu, Fadime" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Satın alma ve birleşmelerde kullanılan yöntemlerin şirket getirilerine etkisi: Borsa İstanbul örneği
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2021) Tolu, Fadime; Haykır, Özkan
    Sanayi devriminin ortaya çıkardığı sömürgeleşme ile birlikte gelen yeni değişimler ile işletmelerin daha güçlü hale gelme sürecini başlamıştır. İşletmeler ortaya çıkan güçlü rekabet koşullarından kendilerini korumak ve varlığını sürdürebilmek için çeşitli yollar seçmektedirler. İşletmeler hızla değişen iş yapma koşullarında, varlıklarını sürdürebilmek için büyüme yoluna gitmek durumunda kalmaktadırlar. Bu zorlu şartlarda şirketlerin daha az maliyetli ve zaman odaklı dış büyüme yöntemlerini seçmesi kendisine avantaj sağlamaktadır. Dış büyümenin en kapsamlı yöntemi ise birleşme ve satın alma yöntemleridir. Çalışmanın amacı, satın alma ve birleşme işlemlerindeki satın alma oranlarına göre belirlenen çoğunluk hisse (Acquisition) ve azınlık hisse (Minority stake) şirket ayrımları yapılarak şirket getiri etkisini olay analizi yöntemi ile incelemektir. Ayrıca yapılan çalışmada azınlık hisse (Minority stake), iki grupta incelenmiştir. Bunlar; azınlık hisse (Minority stake) ve azınlık hisse artışı (Minority stake increase) olmak üzere incelemeye dahil edilmiştir. Elde edilen olumlu veya olumsuz sonuçların satın alma ve birleşme öncesi ve sonrasında şirketler üzerinde nasıl bir etki oluşturduğu incelenmeye çalışılmakta ve çalışmanın asıl amacını oluşturmaktadır. Araştırma kapsamına şirketlerin farklı ölçeklerde yapmış oldukları satın alma ve birleşmeler Olay Analizi (Event Study) yöntemi ile analiz edilmiştir. Analize dahil edilen 21 şirketin, 2 tanesi satın alma yöntemi, 5 tanesi azınlık payının arttırılması, 14 tanesi ise ilk defa azınlık payı alınması şeklinde gerçekleşmiştir ve bu şekilde 3 grupta inceleme yapılmıştır. Yapılan analiz kısmında genel olarak AR, AAR ve CAAR değerleri hesaplanıp istatiksel olarak anlamlılıkları incelenmiştir. Çalışmanın sonrasındaki aşamada ise Bağımlı Örneklem T-Testi yapılmış ve analiz sonucu olarak şirket birleşme ve satın alma sonucunda şirketlerin çoğunluk hisse (Acquisition) için getirileri üzerinde anlamlılık olmadığı yalnız azınlık hisse (Minority stake) için pozitif bir anlamlılık bulunurken, azınlık hisse artışı (Minority stake increase) için negatif bir anlamlılık olduğu sonucuna varılmıştır.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim