Yazar "Tolukan, Ersan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Özel yetenekle ilgili bölümlerde okuyan üniversite öğrencilerinin rekreasyonel aktivitelere katılımlarına engel olabilecek unsurların belirlenmesi(Niğde Üniversitesi, 2010) Tolukan, Ersan; Yılmaz, BakiBu araştırmanın amacı, Gazi Üniversitesi'nin özel yetenek sınavıyla öğrenci alan beden eğitimi ve spor, müzik eğitimi ve resim-iş eğitimi bölümlerinde okuyan öğrencilerin rekreasyonel etkinliklere katılmalarına engel olan faktörleri saptamaktır.Araştırmanın evrenini, 2009?2010 eğitim-öğretim yılında Gazi Üniversitesi'nde öğrenim gören ve özel yetenek sınavları ile öğrenci yerleştirilen bölümlerden beden eğitimi ve spor bölümü (1205), müzik eğitimi bölümü (216) ve resim-iş eğitimi (497) bölümlerinde okuyan toplam 1918 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, beden eğitimi ve spor bölümünden 221 öğrenci, Müzik Eğitimi bölümünden 116 öğrenci ve Resim-İş bölümünden 161 öğrenci olarak toplam 498 gönüllü katılımcı oluşturmaktadır.Araştırmada anket yoluyla toplanan veriler kullanılarak, Üniversite öğrencileri ile ilgili demografik bilgilerin değerlendirilmesinde frekans (f) ve yüzde (%) dağılımları hesaplanmıştır. Araştırmada kullanılan anketin 6 alt boyutunda Üniversite öğrencilerinin cinsiyet durumlarına göre, verdikleri cevapların değerlendirilmesinde bağımsız gruplarda t-test analizi uygulanmıştır. Ayrıca sınıf, bölüm, refah seviyeleri ve boş zamanlarını değerlendirmede çektikleri güçlük durumlarına göre ankete verdikleri cevapların değerlendirilmesinde ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testi uygulanmıştır. Gruplar arası farklılıkları belirlemek için Tukey HSD çoklu karşılaştırma testi yapılmıştır.Sonuç olarak, genel anlamıyla öğrencilerin cinsiyetlerine ve sınıf değişkenlerine göre boş zamanları değerlendirmede bir farklılığın gözükmediği bölüm değişkenlerine göre beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin resim ve müzik eğitimi bölümü öğrencilerine göre boş zamanlarını değerlendirmede daha az güçlük çektiği, öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirmedeki çektiği güçlük değişkenine göre ise, boş zamanlarını değerlendirmede güçlük çektiğini söyleyen öğrencilerin birey psikolojisi alt boyutunda sıkıntı yaşadıkları, boş zamanlarını değerlendirmede engel yaşamayan öğrencilerin ise boş zamanları değerlendirmeyle ilgili yapılan faaliyetlerde daha başarılı oldukları tespit edilmiştir.