Yazar "Topkaya, Yavuz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe PROSPECTIVE TEACHERS’ PERCEPTIONS ABOUT CONCEPT OF MIDDLE EAST THROUGH WORD ASSOCIATION TEST(2018) Tokcan, Halil; Topkaya, YavuzThe present study aims to reveal prospective teachers’ cognitive structure about the Middle Eastthrough Word Association Technic (WAT). Research sample consisted of 420 prospectiveteachers studying at Ömer Halisdemir University Education Faculty and Kilis 7 AralikUniversity Education Faculty. Data were collected through WAT. As result of WAT, frequencytable including key concepts and answer words was prepared. According to this frequency tableconcept network were drawn by the researcher. Results indicated that the prospective teachersmostly associated the Middle East with oil and war. This finding is similar to previous studiesconducted through prospective social studies teachers. Moreover perception of the Middle Eastamong the participant prospective teachers varies between the universities. Prospective teachersfrom Ömer Halisdemir University generally associate the Middle East with general words suchas Saddam Hussain, Egypt, Turkey, weapon, Arab Spring, kingdom-sheikh while the participantprospective teachers from Kilis 7 Aralik University mostly associate the Middle East withdeath, massacre, bomb, rocket, poverty, section clashes, and dictator. In other words, it can beconcluded that while the prospective teachers have general knowledge about the Middle East,the prospective teachers studying in Kilis 7 Aralik University have perception based ongeography where they live, and experience that they underwent. This finding can be viewed as aproof that living place influence perception. Furthermore, it can be concluded that WAT iseffective way in disclosing cognitive structure of individuals.Öğe Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğretimini Kolay Buldukları ve Zorlandıkları Üniteler(2018) Tokcan, Halil; Topkaya, YavuzBu çalışmanın amacı, ortaokul sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretimini kolay buldukları ve öğretimde zorlandıkları konuları nedenleriyle tespit edebilmektir. Yapılan bu araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 öğretim yılında Niğde il merkezinde görev yapan 20 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Yapılan çalışma nitel araştırma desenlerinden olgubilim tekniğinden faydalanılarak yürütülmüştür. Çalışma kapsamında elde edilen veriler ise içerik analizine tabi tutulmuştur. Yapılan görüşmeler sonucunda öğretmenlerin öğretimini en kolay buldukları konular olarak 5. sınıf “Adım Adım Türkiye”, 6. sınıf “İpek Yolunda Türkler”, 7. sınıf “Ülkemizde Nüfus”, 6. sınıf “Yeryüzünde Yaşam” üniteleri olduğu belirlenmiştir. Öğretmenler öğretimde en zorlandıkları konular olarak ise 6. sınıf “Yeryüzünde Yaşam” ve 7. sınıf “Türk Tarihinde Yolculuk” üniteleri olarak belirtmişlerdir. Öğretmenlerin öğretimde zorlandıklarını belirttikleri diğer ünite ise 7. sınıf “Türk Tarihinde Yolculuk” ünitesidir. Öğretmenlerin öğretimde zorlandığını söylediği diğer ünite ise 5. sınıf “Adım Adım Türkiye” ünitesidir. Öğretmenler bu ünitede en çok Atatürk ilke ve inkılapları konularının öğrencilere soyut geldiğini ve bu nedenle öğretimde zorlandıklarını ifade etmişlerdir. Bu üniteler dışında öğretmenlerin öğretimi zor bulduğu diğer üniteler; 5. sınıf “Haklarımı öğreniyorum”, 6. sınıf “Demokrasinin Serüveni”, 5. sınıf “Toplum İçin Çalışanlar” 7. sınıf “İletişim ve İnsan İlişkileri” üniteleridir. Bazı öğretmenlerin öğretimini kolay bulurken bazılarının zorlandıkları üniteler ise 6. sınıf “Yeryüzünde Yaşam Ünitesi” ve 5. sınıf “Adım Adım Türkiye” üniteleri olmuştur.Öğe Sosyal bilgiler programında yer alan değerlerin ders kitaplarına yansıma düzeylerinin değerlendirilmesi(Niğde Üniversitesi, 2011) Topkaya, Yavuz; Doğan, AyhanBu araştırma, Millî Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığının 5 yıl süreyle kullanılmasına onay verdiği ve Milli Eğitim Bakanlığı Yayınevi tarafından basılan 4., 5., 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitapları ile özel yayınevleri tarafından basılan 4., 5. ve 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarında programın belirlediği değerlere ne şekilde yer verildiğini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Ayrıca yapılan çalışmada değer ve değerler eğitimi hakkında sosyal bilgiler branş öğretmenleri ile 4?5. sınıfları okutan sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi de amaçlanmıştır.Araştırmada sosyal bilgiler ders kitapları inceleneceğinden çalışmada Nitel araştırma yöntemlerinden Doküman İncelemesi tekniği kullanılmıştır. Öğretmenlerin değer ve değerler eğitimi hakkındaki görüşlerini almak için de yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Çalışma, 2010?2011 eğitim öğretim yılında Artvin il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan 6 sosyal bilgiler branş öğretmenine ve 4?5 sınıfları okutan 6 sınıf öğretmenine yapılan görüşmelerle tamamlanmıştır.Yapılan çalışma sonucunda, değerlerin genel olarak 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarına yansıması incelendiğinde, ders kitaplarında en fazla gerçek görsel materyal (%31,6) ve düz metin (%31) aracılığıyla değerlere yer verildiği görülürken; gazete haberi ve yardımcı görsel materyal (%7,7), bilgi kutucuğu ve şiir (%5), mektup ve hikâye (% 4,2), fıkra (% 2,1), günlük ve internet haberi (% 0,7) şeklinde de değerlere ders kitaplarında yer verildiği görülmektedir.Değerlerin genel olarak 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarına yansıması incelendiğinde ders kitaplarında en fazla gerçek görsel materyaller (%42,1) ve düz metin (%39,1) aracılığıyla değerlere yer verildiği görülürken, yardımcı görsel materyal (%7), bilgi kutucuğu (%4), gazete haberi (%3,5), şiir, hikâye ve günlük (%1,1), mektup (%0,5) şeklinde de değerlere ders kitaplarında yer verildiği görülmektedir. İnternet haberi gibi ders kitaplarında yer alan unsurların ise değer kazanımında hiç yer almadığı görülmektedir.Değerlerin genel olarak 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarına yansıması incelendiğinde ders kitaplarında en fazla düz metin (%38,4) ve gerçek görsel materyaller (%32,5) aracılığıyla değerlere yer verildiği görülürken, yardımcı görsel materyal (%7,1), bilgi kutucuğu, gazete haberi ve internet haberi (%5,9), hikâye (%2,9) ve mektup ve şiir (%0,5) şeklinde de değerlere ders kitaplarında yer verildiği görülmektedir. Fıkra ve günlük gibi ders kitaplarında yer alan unsurların ise değer kazanımında hiç yer almadığı görülmektedir.Değerlerin genel olarak 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitabına yansıması incelendiğinde ders kitabında en fazla yardımcı görsel materyaller (%31,9) ve düz metin (%25) aracılığıyla değerlere yer verildiği görülürken, bilgi kutucuğu (%17), internet ve gazete haberi (%6,3), mektup ve yardımcı görsel materyal (%4,2), şiir ve hikâye (%2,1) şeklinde de değerlere ders kitabında yer verildiği görülmektedir. Fıkra ve günlük gibi ders kitaplarında yer alan unsurların ise değer kazanımında hiç yer almadığı görülmektedir.MEB'e bağlı yayınevlerinde hazırlanan sosyal bilgiler ders kitapları ile özel yayınevleri tarafından basılan sosyal bilgiler ders kitapları karşılaştırıldığında, özel yayınevleri tarafından bastırılan ders kitaplarında Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının belirlediği değerlere daha etkili bir şekilde yer verildiği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Değerler, Değer Öğretimi, Sosyal Bilgiler Ders Kitapları