Yazar "Toy, Hakan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlkokul öğretmenlerinin matematik öğretim kaygıları ile öğrencilerinin matematik başarı ve tutumları arasındaki ilişki(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Toy, Hakan; Kılıç, RemziBu çalışmada ilkokul öğretmenlerinin matematik öğretim kaygıları ile öğrencilerinin matematik başarı ve tutumları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Çalışma ilişkisel araştırma modeli ile oluşturulmuştur. Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim öğretim yılında Niğde il merkezinde bulunan ilkokul 4. sınıflarda görev yapan öğretmenler ile bu öğretmenlerin öğrencileri oluşturmaktadır. Bu evren içerisinden basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen 44 farklı ilkokulda görev yapan 106 dördüncü sınıf öğretmeni ve bu öğretmenlerin 2354 öğrencisi araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Sarı, (2014) tarafından sınıf öğretmenleri için geliştirilen; öğretime ilişkin kaygı, alan bilgisine ilişkin kaygı ve öz-yeterliliğe ilişkin kaygı olmak üzere 3 alt faktör ve 23 maddeden oluşan matematik öğretimi kaygı ölçeği, Hacıömeroğlu, (2017) tarafından ilkokul öğrencileri için Türkçeye uyarlanan mutluluk ve güdüleme, değer, özgüven olmak üzere 3 alt faktör ve 17 maddeden oluşan matematiğe yönelik tutum ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan 25 çoktan seçmeli sorudan oluşan matematik başarı testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarının yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin matematik başarıları cinsiyet değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılaşmazken; okul öncesi eğitimi alma, ailenin gelir durumu, destek eğitimi alma, kendisine ait oda olma ve kardeş sayısı değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaştığı tespit edilmiştir. İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının ortanın üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin matematik tutumlarının cinsiyet, okul öncesi eğitim alma, ailenin gelir durumu, destek eğitimi alma, kendisine ait oda olma ve kardeş sayısı değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin matematik başarılarının öğretmenlerinin mesleki deneyimlerine göre; matematik tutumlarının ise öğretmenlerinin cinsiyetlerine, mesleki deneyimlerine ve matematik öğretmeyi sevme değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür. Son olarak öğrencilerin matematik başarıları ile tutumları arasında pozitif bir ilişki, öğretmenlerin matematik öğretim kaygıları ile öğrencilerin matematik başarı ve tutumları arasında ise negatif yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: İlkokul, Matematik, Matematik Öğretimi, Öğretim Kaygısı, Başarı, Tutum