Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Turhan, Emre Musa" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Chickering ve Gamson'un yedi ilkesinin İngilizce derslerinde uygulanması üzerine öğretmen algılarının incelenmesi
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020) Turhan, Emre Musa; Polat, Ümit
    Eğitimin ve öğretimin gelişme kaydetmesi adına son yıllarda bir hayli çaba harcanmıştır ve birçok öneri ve düzenleme ortaya konulmuştur. Bu önerilerden biri de Chickering ve Gamson adlı iki araştırmacı tarafından geliştirilen yedi ilkedir. Bu yedi ilke şu maddeleri barındırmaktır: öğrenci - okul etkileşiminin teşvik edilmesi, öğrenciler arasındaki işbirliğinin teşvik edilmesi, aktif öğrenme stratejilerinin kullanılması, anında geribildirim verilmesi, derste geçirilen zaman, büyük beklentilerin ifade edilmesi, farklı yeteneklere ve öğrenme stillerine saygı gösterilmesi. Araştırmanın amacı Chickering ve Gamson’un “İyi Eğitim İçin Yedi Prensip” adlı stratejisinin İngilizce derslerinde kullanımını analiz etmek ve öğretmenlerin bu strateji üzerindeki algılarını ölçmektir. Araştırma nicel araştırma modellerinden tarama modelinde tasarlanmıştır. Bu çalışma uygun örnekleme stratejisiyle ulaşılan 167 öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak İyi Bir Eğitim İçin Yedi İlke ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 25.0 kullanılmıştır. Öğretmenlerin yedi ilkeyi uygulamalarının cinsiyete ve mezun olunan lisans programlarına göre farklılık gösterme durumunu belirlemek için t-testi yapılmıştır. Öğretmenlerin yedi ilkeyi uygulamalarının mesleki kıdeme göre farklılık gösterme durumunu belirlemek amacıyla tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Öğretmenlerin yedi ilkeyi uygulama düzeyleri yüzde ve frekans analizi yapılarak hesaplanmıştır. Araştırmanın sonucunda; öğretmenlerin yedi ilkeyi uygulamaları ile cinsiyetleri, mesleki kıdemleri ve mezun oldukları lisans programları arasında anlamlı bir fark olmadığı belirlenmiştir ve öğretmenlerin yedi ilkeyi sık sık kullandıkları ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: İngilizce Eğitimi, İyi Eğitim İçin Yedi İlke, Öğretmen

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim