Yazar "Turna, Osman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 14-16 yaş arası lisede öğrenim gören öğrencilere uygulanan 12 haftalık temel badminton eğitimi antrenmanlarının bazı motorik özellikler üzerine etkisi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Turna, Osman; Alpay, Cemal BerkanYapılan bu araştırmanın amacı, 14-16 yaş arası lisede öğrenim gören öğrencilere uygulanan temel badminton eğitimi antrenmanlarının bazı motorik özellikler üzerine etkisini belirlemek ve bilime katkısını sunmaktır. Araştırma, nicel bir araştırmadır ve gerçek deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu model olarak uygulanmıştır. Araştırma grubu; Niğde ili Elmalı Çayırlı 80.Yıl Çok Programlı Anadolu Lisesinde 9. ve 10. sınıflarda öğrenim gören ve daha önce hiç badminton oynamamış deney grubu (n=24), kontrol grubu (n=24) ve 32 erkek, 16 bayan toplam 48 denek rastgele seçim yapılarak oluşturulmuştur. Deney grubuna haftada 3 gün ve her antrenman 40+40=80 dk. olmak üzere 12 hafta toplamda da 36 birim temel badminton eğitimi antrenmanları uygulanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilere antropometrik ölçümler ve bazı motorik testler uygulanmıştır. Elde edilmiş olan veriler SPSS 20.0 programına girildikten betimsel istatistik analizlerinden, parametrik ve non-parametrik testlerden faydalanılmıştır. Normallik dağılımı için çarpıklık ve basıklık değerlerine bakılmış olup -1 ile +1 arasındaki değerler normal dağılım kabul edilmiştir. İstatistiksel analizler sonucunda, deney ve kontrol grubunun son test bazı antropometrik parametrelerin sonuçları karşılaştırıldığında anlamlı fark bulunamamıştır. Fakat, deney grubunun ön test-son test boy uzunluğu parametresinde (p<0,01) ve BKİ parametresinde (p<0,05) düzeyinde anlamlı fark bulunurken, vücut ağırlığı ve VYY parametrelerinde anlamlı fark (p>0,05) bulunamamıştır. Kontrol grubunun ön test-son test boy uzunluğu parametresi (p<0,01) ve vücut ağırlığı parametresinde (p<0,05) düzeyinde anlamlı fark bulunurken, BKİ ve VYY parametrelerinde anlamlı fark (p>0,05) bulunamamıştır. Deney ve kontrol grubunun bazı motorik test parametreleri son test sonuçları karşılaştırıldığında; deney grubu lehine sırt kuvveti, dikey sıçrama kuvveti, mekik ve çeviklik test parametrelerinde (p<0,01) düzeyinde, sağ el kavrama kuvveti, bacak kuvveti, anaerobik güç, esneklik, 10m. sür'at, ayak çabukluk ve dominant ayak flamingo denge parametrelerinde ise (p<0,05) düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı fark vardır. Aynı zamanda deney grubunun son test bazı temel motorik testler bütün parametrelerinde gelişme olduğu görülmüştür. Kontrol grubunun ise, son test bacak kuvveti, sırt kuvveti, durarak uzun atlama, dikey sıçrama, anaerobik güç, esneklik, mekik, şınav, sağlık topu fırlatma, T-çeviklik, ayak çabukluk, sağ-sol ayak yıldız denge parametrelerinde bir gerileme görülürken diğer parametrelerde anlamlı fark bulunamamıştır. Sonuç olarak; temel badminton eğitimi antrenmanlarının 14-16 yaş grubu bireylerde bazı antropometrik ve motorik özelliklerin iyileştirilmesi ve geliştirilmesinde etkili olduğu söylenebilir. Anahtar sözcükler: Badminton, antropometri, motorik özellik