Yazar "Tutkun, Saliha Bulut" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim ders kitaplarının görsel boyut ve içerik tutarlılığı açısından incelenmesi(Niğde Üniversitesi, 2008) Tutkun, Saliha Bulut; Özkan, RecepBu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı İlköğretim Okullarının I. Kademesinde okutulmakta olan 4. ve 5. sınıf Sosyal Alan ders kitaplarının, görsel boyut ve içerik tutarlılığı açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın alt problemlerini, ünite başlıkları-konu başlıkları, konu başlıkları-metin ana fikri, konu başlıkları-görsel ögeler ve metin ana fikri-görsel ögeler tutarlığının boyutları oluşturmuştur. Araştırma tarama modeli niteliğindedir. Araştırmanın evrenini, 2007?2008 eğitim-öğretim yılı İlköğretim I. Kademede okutulan Sosyal Alan ders kitapları oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini, İlköğretim I. Kademe 4. sınıf Türkçe, Sosyal Bilgiler, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ve Trafik Güvenliği ve 5. sınıf Türkçe, Sosyal Bilgiler ve Din Kültürü Ahlak Bilgisi ders kitapları olmak üzere toplam 7 adet ders kitabı oluşturmuştur. Veriler, her bir ders kitabının ünite ve konularını içeren ve ?Hiç, Az, Orta, Çok ve Tamamen? derecelerinden oluşan tablolar aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular aşağıda verilmiştir:1-İlköğretim I. Kademe 4. ve 5. sınıflar Sosyal Alan ders kitaplarının, görsel boyut ve içerik tutarlılığı kısmen yeterli düzeydedir.2-İlköğretim I. Kademe 4. ve 5. sınıflar Sosyal Alan ders kitaplarında, ünite başlıkları ile konu başlıkları yüksek oranda tutarlıdır.3-İlköğretim I. Kademe 4. ve 5. sınıflar Sosyal Alan ders kitaplarında, konu başlıkları ile metin ana fikri yüksek oranda tutarlıdır.4-İlköğretim I. Kademe 4. ve 5. sınıflar Sosyal Alan ders kitaplarında, konu başlıkları ile görsel ögeler tutarlılığı orta düzeydedir.5-İlköğretim I. Kademe 4. ve 5. sınıflar Sosyal Alan ders kitaplarında, metin ana fikri ile görsel ögeler tutarlılığı düşük düzeydedir.Anahtar kelimler: İlköğretim, Ders Kitabı, İçerik, Görsel Tasarım, Eğitsel Tasarım.