Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Uslu, Neslihan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sahip oldukları değer sistemlerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017) Uslu, Neslihan; Ay, Ebru
    Bu araştırma ile sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sahip oldukları değer sistemlerinin belirlenmesi ve sahip oldukları değer sistemlerinin bazı demografik değişkenler (cinsiyet, sınıf, mezun olunan lise türü, ailenin aylık gelir durumu, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, yetiştiği yerleşim birimi ve üniversite eğitimi sürecinde konaklanan yer) açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma gurubunu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Bölümü Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda öğrenim görmekte olup gönüllük esasına göre araştırmaya katılan 292 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma, tarama (survey) modelinde yapılandırılmıştır. Araştırma verileri çalışma grubunun tümüne eş zamanlı olarak uygulanan, araştırmacı tarafından oluşturulan değişkenlerin yer aldığı "Kişisel Bilgi Formu" ve Demirutku ve Sümer (2010) tarafından Türkçeye uyarlanmış olan "Portre Değerler Anketi" ile elde edilmiştir. Verilerin analizi IBM SPSS 24.0 programı vasıtasıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının "Portre Değerler Anketi"nin geneline ilişkin verdikleri cevaplar incelendiğinde genel ortalamanın "Bana benziyor" (Yüksek) düzeyinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyet, sınıf, ailenin aylık gelir durumu, baba eğitim durumu, yetişilen yerleşim birimi, üniversite eğitimi sürecinde konaklanan yer değişkenlerinde değer sistemi alt boyutlarının bazılarında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık tespit edilmiş, mezun olunan lise türü ve anne eğitim durumu değişkenlerinde ise istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olmadığı saptanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak çeşitli öneriler sunulmuştur.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim