Yazar "Uysal, Funda" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Covid-19 pandemi döneminde ilkokul web sayfalarının program dışı etkinlikler bağlamında incelenmesi: Burdur İli örneği(2021) Uysal, Funda; Kısa, NurayProgram dışı etkinlikler, eğitsel amaçları olan, okul içinde ya da dışında öğretim süreçlerini tamamlayan öğretim programlarının dışındaki etkinliklerdir. Bu araştırmanın amacı, ülkemizde ilk Covid-19 vakasının görüldüğü 11 Mart 2020 tarihinden itibaren Burdur ilinde yer alan ilkokulların web sayfalarını program dışı etkinlikler bağlamında incelemektir. Belge taraması şeklinde yürütülerek içerik çözümlemesi yapılan araştırmada 81 resmi ilkokulun haberler ve duyurulara yer verilen 71 tanesindeki toplam 1625 etkinlik incelenmiştir. Program dışı etkinlikler, Uysal ve Özkan Elgün’ün (2020) çalışmalarına dayalı olarak sınıflandırılmıştır. Veri, iki uzman tarafından kodlanarak, güvenirlik katsayısı %91,5 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzdeden yararlanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre Burdur’daki ilkokullarda gerçekleştirilen 742 program dışı etkinlikten 233’ü (%31.4) akademiyle doğrudan ilgili iken, 509’u (%68.6) akademiyle dolaylı ilgili etkinliklerdendir. Akademi ile doğrudan ilgili etkinlikler gerçekleştirilme sıklıklarına göre sıralandığında 147’si (%19.8) disiplin kulübü, 86’sı (%11.6) bilimsel etkinliktir. Akademiyle dolaylı ilgili etkinlikler sıklıklarına göre sıralandığında 247’si (%33.3) kültürel, 151’i (%20.3) sanatsal, 100’ü (%13.5) toplum yanlısı etkinlik, 11’i (%1.5) sportif etkinliktir. Gerçekleştirilen program dışı etkinliklerden farklı kategorilerde ön plana çıkmasında pandeminin de etkili olduğu düşünülen konular bilimsel etkinlikler için dijital öğrenme; toplum yanlısı etkinlikler için sağlık, insanlarla etkileşim, güvenli internet olmuştur. Diğer taraftan okul asistanlığının hiç uygulanmaması ve spor etkinliklerinin sınırlı sayıda gerçekleştirilmesi de pandemi bağlamında değerlendirilebilir. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak etkinlik türlerine yer verilme sıklığındaki değişkenliklerle, uygulamada yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerinin belirlenmesi amacıyla okul yöneticileri ve öğretmenlerle görüşülen yeni çalışmalar gerçekleştirilebilir.Öğe Student-Centered Learning Dimension of the Bologna Process: Its Reflections in Education Faculty Curricula(Deomed Publ, Istanbul, 2020) Kisa, Nuray; Uysal, Funda; Kavak, YukselStudent-centered learning, one of the main foci of the Bologna process, involves the development of curricula on the basis of student's taking responsibility for their own learning process. The purpose of this study is to reveal the way the student-centered learning is reflected in the professional teaching knowledge course information packages of various education faculty curricula in Turkey. The research questions are: In the course information packages of education faculties; (1) How is student-centered learning reflected in teaching and learning strategies/methods and techniques? (2) How is student-centered learning reflected in the evaluation system? (3) How is student-centered learning reflected in the student workload?. The study is designed as a document review. To reveal the way student-centered learning is handled by these faculties, the information packages of the professional teaching knowledge courses regarding the learning and teaching strategies/methods/techniques, evaluation systems and student workloads were analyzed. Of the 33 universities holding the European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) Label, 24 universities have a faculty of education. The web content of 2241 professional teaching knowledge courses of 264 programs offered by these 24 universities were examined. It was found out that most of the course information packages include strategies/methods/techniques for student-centered learning. However, the evaluation methods, which place a strong emphasis on midterms and general exams, were found to be mainly product-based. It can be said that the evaluation methods in current practice are not as diversified as required by student-centered learning, and administering the midterms and general exams takes much more time than allocated for other tasks.