Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Uysal, Hakan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Öğrenme stratejileri ve yeni ilköğretim programında sosyal bilgiler programı 4. ve 5. sınıflarda öğrenme stratejisi (aktif öğrenme) Yozgat ili uygulaması
    (Niğde Üniversitesi, 2007) Uysal, Hakan; Kılıç, Remzi
    Sosyal Bilgiler dersinde ögretim denildigi zaman, ögretmenlerimizin aklına hemen sunus yolu ile ögretim stratejisi ve anlatım yöntemi gelmekte idi. Ögretmenlerimiz Sosyal Bilgiler dersinde anlatım yöntemini kullanarak ögrencilere bilgilerini aktarırlardı. Kullandıkları anlatım yöntemi yanında tarih seridi, imkân varsa görsel araçlar, harita vb. gibi materyaller kullanarak dersi zenginlestirmeye çalısırlardı. Yapmıs oldugumuz bu çalısmada, Türk Milli Egitim sisteminde yeni bir dönem açan lkögretim programı degisikliginin Sosyal Bilgiler dersinde; stratejiler açısından neleri degistirmeye çalıstıgını açıklamaya çalıstık. Sosyal Bilgiler dersinde 2005 yılı öncesi ile sonrası arasındaki strateji, yöntem ve teknik degisikliklerini anlattık. Bu çalısma ile lkögretim okullarında, yeni uygulamaya baslanan lkögretim Programındaki Sosyal Bilgiler 4. ve 5. Sınıf Programının Sosyal Bilgiler dersinde uygulanması sırasında kullanılacak ögretim stratejilerinin uygulanması ve ortaya çıkacak uygulama sorunlarının da dikkate alınarak verimliliginin artırılması saglanmaya çalısılmıstır. Strateji kavramının açıklanması ile baslayan çalısmamız, kullanılan ögretim stratejilerinin tanıtılması ile devam etmistir. Eski lkögretim Programının temelini olusturan Davranısçı Yaklasım ile yeni lkögretim Programının temelini olusturan Yapılandırıcı Yaklasım arasındaki farkları ortaya koyarak, degisimin neden yapıldıgını açıklamaya gayret gösterdik. Aktif ögrenme stratejisi açıklanarak, yeni sosyal bilgiler programı tanıtılmıs, stratejinin uygulanmasında ögrenme-ögretme süreci ile kullanılan yöntem ve teknikler açıklanmıstır. Bu çalısma, Ögretim Stratejisi ile ilgili kaynakların taranması, Yozgat li Sorgun ve Kadısehri lçelerinde anket çalısması yapılarak hazırlanmıstır. Anket uygulaması ile ögretmenlerin ögretim sırasında kullandıkları strateji ve bu stratejilere uygun teknik ve yöntemlerin neler oldugu, bunların kullanılıs sıklıklarını ortaya koymaya çalıstık. Anahtar Kelimeler; Sosyal Bilgiler Ögretimi, Yapılandırıcı Yaklasım, Aktif Ögrenme Stratejisi,

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim