Yazar "Uysal, Mustafa Ziya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde web 2.0 animasyon araçları kullanımının çeşitli değişkenlere etkisi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020) Uysal, Mustafa Ziya; Çaycı, BarışBu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde web 2.0 animasyon araçlarının kullanılmasının öğrencilerin fen bilimleri dersi akademik başarılarına, temel becerilerine, fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına ve motivasyonlarına etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Konya ili, Selçuklu ilçesindeki, 15 Temmuz Şehitleri İlkokulunun dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada ön-test – son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen uygulanmıştır. Çalışma grubunu oluşturan sınıflardan biri deney (26) diğeri kontrol (29) grubu olarak belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak, Gökhan UYANIK (2014) tarafından geliştirilen "Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutum ve Motivasyon Ölçekleri" kullanılmıştır. Bunun yanında Aydoğdu ve Karakuş (2015) tarafından Türkçe'ye uyarlaması yapılan, Padilla, Cronin ve Twiest tarafından geliştirilen 'Temel Beceriler Ölçeği' ile araştırmacı tarafından geliştirilen 'Akademik Başarı Testi' kullanılmıştır. Bu araçlardan elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizi ile ulaşılan sonuçlar: 1. Deney ve kontrol gruplarına ön-test olarak uygulanan veri toplama araçlarından, öğrencilerin almış oldukları ön-test puan ortalamaları karşılaştırıldığında grupların birbirine denk oldukları görülmektedir. 2. Powtoon aracı ile oluşturulmuş animasyon videolarla desteklenerek konuların işlendiği deney grubu ile MEB fen bilimleri ders kitabındaki etkinliklere bağlı kalınarak, önerilen yöntem ve tekniklerle konuların işlendiği kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı testinden aldıkları son-test puan ortalamaları karşılaştırıldığında; deney grubu lehine anlamlı düzeyde farklılık çıkmıştır. (t(55)başarı=-2,23, p<0,05) Buna göre, akademik başarı üzerinde, web 2.0 animasyon video destekli yaklaşımının, önerilen yöntem ve tekniklerin kullanıldığı öğretim yaklaşımına göre daha etkili olduğu söylenebilir. 3. Uygulanan öğretim süreçleri sonunda deney ve kontrol gruplarına son-test olarak uygulanan temel beceri ölçeği (t(55)Beceri=–,730, p>0,05) ile fen bilimlerine yönelik tutum (t(55)tutum=–,730, p>0,05) ve motivasyon (t(55)motivasyon=,149, p>0,05) ölçeklerinden alınan son-test puan ortalamaları karşılaştırıldığında, son-test puan ortalamaları arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır. Bu yönüyle deney ve kontrol gruplarına uygulanan öğretim süreçleri, öğrencilerin temel becerileri ve fen bilimlerine yönelik tutumları ve motivasyonlarında herhangi bir farklılaşma yaratmamıştır. Bu çalışmadan elde edilen bulgular ışığında, farklı kademelerdeki sınıflar için farklı web 2.0 araçlarıyla desteklenen konular ya da dersler geliştirilip daha uzun süreli uygulanması ile WEB 2.0 araçlarının öğrencilerin temel becerileri ve fen bilimlerine karşı tutum ve motivasyonlarına etkileri araştırılabilir önerisi getirilmiştir. Anahtar kelimeler: Web 2.0 araçları, PowToon Animasyon Aracı, Animasyon kullanımıÖğe The effect of using web 2.0 tools in the primary school 4th-grade science course on various variables(Ozgen Korkmaz, 2022) Uysal, Mustafa Ziya; Çaycı, BarışIn this study, we aimed to determine the effects of Web 2.0 animation tools for science education on 4th-graders’ academic achievements and basic skills, as well as their attitudes and motivations towards science courses. The study was designed with pretest-posttest control group quasi-experimental pattern. The sample consisted of 4th-grade students studying at one of the primary schools in Selçuklu, Konya, Turkey. In the comparison of the pretest mean scores of the students in the data collection tools applied to the experimental and control groups as a pretest, it was determined that the groups were equivalent to each other in terms of their baseline characteristics. The topics in the experimental and control groups were taught in accordance with the methods-techniques prepared and recommended according to the 4th grade curriculum. Unlike the students in the control group who did not receive any additional intervention, the students in the experimental group watched animations prepared by the researcher. In the posttest mean scores of the students in the experimental and control groups, there was a significant difference in favor of the experimental group (t(55)achievement=-2.23, p<0.05). Accordingly, the teaching process applied in the experimental group was more effective on academic achievement than the teaching process in the control group. In the comparison of the results of the test of basic process skills (t(55)Skill=–.730, p>0.05) applied as a posttest to the experimental and control groups at the end of the teaching processes and the posttest mean scores obtained by the students in terms of their attitude (t(55)attitude=–.730, p>0.05) and motivations (t(55)motivation=.149, p>0.05) towards science, no significant difference was found between the groups. In this respect, the teaching processes applied to the experimental and control groups did not create any difference in the students’ basic skills, attitudes or motivations towards science. © 2022, Ozgen Korkmaz. All rights reserved.