Yazar "Uzun, Hatice" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bilgi yönetimi ve Türk Telekom A.Ş.'de yöneticilerin algılarına yönelik bir uygulama(Niğde Üniversitesi, 2006) Uzun, Hatice; Durna, UfukGünümüzde bilgi, işletmelere sürdürülebilir rekabet avantajı sağlayan en önemli kaynakların başında gelmektedir. Bilgi yönetimi, bir organizasyonda bilginin üretilmesi ve geliştirilmesi, tasnif edilmesi ve saklanması, transfer edilmesi ve paylaşılması, kullanılması ve hayata geçirilmesiyle ilgili tüm faaliyetlerin ve süreçlerin belirli bir amaca yönelik olarak, sistemli ve şuurlu biçimde yönetilmesidir. Günümüz yoğun rekabet ortamında bilginin sistematik bir şekilde nasıl yönetilebileceği ve bu sayede işletmelerin nasıl bir rekabet avantajı elde edebileceklerinin belirlenmesi çok önemli bir sorundur. Bu çalışmanın teorik bölümü, bilgi ile ilgili kavramların genel olarak açıklanmasını ve işletmelerde bilgi yönetimi sürecinin incelenmesini kapsamaktadır. Uygulama bölümünde ise, Türk Telekom A.Ş.'de görev yapan orta kademe yönetim kadrosunun bilgi yönetimi ile ilgili algı ve izlenimlerinin belirlenmesine yönelik bir araştırmaya yer verilmiştir. Sonuçlar, yöneticilerin bilgi yönetimiyle ilgili genel düşüncelerinin son derece olumlu olduğunu, ancak kurumdaki uygulamanın henüz yeterli olmadığı şeklinde bir algıya sahip olduklarını ortaya koymaktadır. Anahtar Kelimeler: Bilgi, Bilgi Ekonomisi, Bilgi Yönetimi, Bilgi Yönetimi Süreçleri, Türk Telekom.Öğe İşletmelerde Rekabet Unsuru Olarak Bilgi Yönetimi.(Niğde Üniversitesi, 2008) Uzun, Hatice; Durna, UfukGünümüzde bilgi, işletmelere sürdürülebilir rekabet avantajı sağlayan en önemli kaynakların başında gelmektedir. Bilgi yönetimi süreci, bilginin üretilmesi, içselleştirilmesi, paylaşılması, kullanılması, değerlendirilmesi ve ölçülmesi aşamalarını içermektedir. Günümüz yoğun rekabet ortamında bilginin sistematik bir şekilde nasıl yönetilebileceği ve bu sayede işletmelerin nasıl bir rekabet avantajı elde edebileceklerinin belirlenmesi çok önemli bir sorundur. Bu çalışmada bilgi ve bilgi yönetimi kavramları irdelendikten sonra, bilgi yönetimi süreci ve bu sürecin basamakları açıklanmıştır. Knowledge today is one of the most important resources, which provides sustainable competitive advantages to the enterprises. Knowledge management process comprises the stages of knowledge creation, internalization, sharing, utilization, evolution and measures. A very important issue in the current environment of intense global competition is how knowledge can systematically be managed and how this can be turned into a competitive advantage. In this study, knowledge and knowledge management concepts are firstly discussed and then the knowledge management process and the steps of this process are explained. …