Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Uzun, Oktay" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    TIMSS 2019 döngüsündeki öğrenci kaynaklı faktörlerin matematik ve fen başarısına etkileri
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2023) Uzun, Oktay; Baş, Gökhan
    Bu araştırmanın amacını, Uluslararası Geniş-Ölçekli Değerlendirmelerden biri olan TIMSS 2019 (Trends in International Mathematics and Science Study) döngüsüne katılan Türk öğrencilerin matematik ve fen bilimleri başarılarına etki eden öğrenci kaynaklı faktörlerin incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini TIMSS 2019 döngüsüne 8. sınıf düzeyinde 39 farklı ülkeden katılan tüm öğrenciler oluştururken, çalışmanın örneklemini ise 8. sınıf düzeyinde 181 okuldan 4.077 öğrenci oluşturmaktadır. Türkiye'de TIMSS 2019 döngüsünde coğrafi bölge, okulların yapısı ve şehirleşme kriterlerini belirleyerek tabakalandırma yapılmıştır. Belirlenen bu tabakalar dikkate alınarak okullar belirlenir. Okulların belirlenmesinden sonra seçilen her okuldan bir sınıf seçilmiştir. TIMSS 2019 döngüsünde öğrencilerin performanslarını belirlemede başarı testlerinin yanı sıra, öğrenci özelliklerinin belirlenmesinde kullanılan anketlerden de yararlanılmıştır. TIMSS 2019 döngüsünde öğrencilerin ilgili alandaki başarılarının belirlenmesinde, başarı testleri; başarıya etki eden diğer değişkenlere ilişkin bilgiler de öğrenci anketinden elde edilmiştir. Bu anketlerden elde edilen veriler bu çalışmanın verilerini oluşturmaktadır. Bu araştırmada korelasyonel araştırma modeli kullanılmıştır. TIMSS öğrenci başarısına etki eden faktörlerin başarı ile arasındaki neden sonuç ilişkisi arasında uygulanan korelasyon analizinde çıkan sonuca göre öğrencilerin matematik dersine tutumu, bu derse katılımları, yine bu derse değer vermeleri ve matematiğe yönelik özgüvenlerinin matematik başarılarına pozitif yönde etki ettiği görülmektedir. Aynı şekilde, analiz sonuçlarına bakıldığında fen dersine tutumun, fen dersine katılımın, fen dersine değer vermenin ve fen dersine yönelik özgüvenin, fen başarısı üzerinde pozitif etkisi olduğu görülmektedir.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim