Yazar "Vural, Feyzan Göher" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe DAVUL UN KULLANIM ALANLARINA GÖSTERGEBİLİMSEL BİR BAKIŞ(2015) Vural, Feyzan GöherDestanlar doğrudan birer tarihî belge olarak kabul edilmeseler de, içinden çıktıkları toplumun tarihi, kültürü ve sanatı için önemli değerler barındıran eserlerdir. Geniş bir muhtevaya sahip olan Manas Destanı da son derece değerli bilgiler içerir. Bu destan, farklı açılardan ele alınmış olmakla beraber, müzikal anlamda incelemeye tabii tutulmamıştır. Oysa bir toplumun kültürel değerleri içinde müzik ve müziğe bağlı unsurlar büyük yer tutar. \"Davul\" Türk tarih ve kültüründe ayrıcalıklı bir yere sahiptir. Eğlence ve duyuru amaçlı çalınmasının yanı sıra, siyasî, askerî, dîni kullanım alanlarına da sahiptir. Türk milleti için son derece değerli olan davulun, Manas Destanı'na yansıma durumunu, göstergebilimsel açıdan tespit etmek bu araştırmanın temel amacıdır. Çalışmada Manas Destanı'nda \"davul\"un düz anlamının yanı sıra yan anlamları üzerinde yoğunlaşılmıştır. Toplumsal göstergebilim türüne dâhil edilebilecek araştırmada, Manas Destanı'nda \"davul\" çalgısının hangi şekillerde, ne gibi durumlarda kullanıldığı belirlenmiş; destanda \"davul\" kavramının soyut göstergeleri tespit edilmiş; göstergelerin toplum içinde nasıl bir kullanıma sahip olduğu irdelenmiştir.Öğe The reflection of çeng on seljuk ceramics(Turkish Historical Society, 2018) Vural, Feyzan GöherHistorical musicology uses every kind of materials which have information on the past as well as manuscript resources. Not only pictures, sculptures, architectural elements which belong to the period investigated, but also ceramics and ceramics decors are included in field of historical musicology. Speaking of destruction of various works and manuscripts of Great Seljuq's, these ceramics have utmost importance. Çeng playing is not common in these days but we can see it in Turkish music history from before Christ periods. This research, based on investigation on museums and collections in all the world, have been detected Seljuq ceramics which have $eng instrument and have been investigated and evaluated this instruments structure, features, playing areas and musicians. As a result of the studies, it has been determined that the Çeng was an angular and open type instrument with inlaid boat and different types of tuning pegs in Seljuq period. It has been found that the Çeng was extremely popular in the period studied and often performed by women. It has been found that in the entertainment scenes in which the monarch was also present, it was played alone or with other instruments such as oud, tef, mosdy by women. © 2018 Turkish Historical Society. All rights reserved.Öğe TÜRK TARİHİNDEN ÖRNEKLERLE MANAS DESTANI’NDA MÜZİK TÜRLERİ(2018) Vural, Feyzan Göher; Solmaz, SeferDestanlar, değerli birer edebî eser olmalarının yanı sıra, ait oldukları milletin tarihini, geçirdiğibüyük olayları ve kültürel değerleri yansıtmaları bakımından da büyük öneme sahiptirler. Bir milletinkültürel zenginlikleri içinde en önemli yapı taşlarından olan müzik de, destanlarda yer bulur.Destanlar, ait oldukları milletin müzik tarihi açısından önemli ipuçları sunar. Literatür taramasınadayalı betimsel karakter taşıyan bu araştırmada, tüm Türk dünyasının ve dünyanın en kapsamlıdestanı olan Manas Destanı’nın çeşitli varyantları incelenerek, destanda yer alan müzik türleri, butürlerin kullanım yerleri saptanmıştır. Bulgular Türk tarihinden çeşitli örneklerle ilişkilendirilmiştir.