Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Wells, Craig S." seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Linguistic Distance and Translation Differential Item Functioning on Trends in International Mathematics and Science Study Mathematics Assessment Items
    (Sage Publications Inc, 2021) Gokce, Semirhan; Berberoglu, Giray; Wells, Craig S.; Sireci, Stephen G.
    The 2015 Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) involved 57 countries and 43 different languages to assess students' achievement in mathematics and science. The purpose of this study is to evaluate whether items and test scores are affected as the differences between language families and cultures increase. Using differential item functioning (DIF) procedures, we compared the consistency of students' performance across three combinations of languages and countries: (a) same language but different countries, (b) same countries but different languages, and (c) different languages and different countries. The analyses consisted of the detection of the number of DIF items for all paired comparisons within each condition, the direction of DIF, the magnitude of DIF, and the differences between test characteristic curves. As the countries were more distant with respect to cultures and language families, the presence of DIF increased. The magnitude of DIF was greatest when both language and country differed, and smallest when the languages were same, but the countries were different. Results suggest that when TIMSS results are compared across countries, the language- and country-specific differences which could reflect cultural, curriculum, or other differences should be considered.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim