Yazar "Yavuzkan, Huriye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eğitsel dijital oyunların 5. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına ve tutumuna etkisi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Yavuzkan, Huriye; Dikici, AyhanTeknoloji gün geçtikçe değişmekte buna bağlı olarak öğrenen neslin özellikleri ve öğrenme ihtiyaçları da değişmektedir. Eğitimin niteliğini artırmak için öğrencinin istek ve ihtiyaçlarına göre yeni yöntem ve yaklaşımlardan yararlanmak gerekmektedir. Matematik başarısını artırmak aynı zamanda matematiğe karşı olumsuz tutumun önüne geçmek için modern çağın getirdiği yeniliklerden yararlanmak önemlidir. Eğitsel dijital oyunların matematik öğretiminde kullanımının matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmede ve akademik başarıyı artırmada etkili olacağı düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı eğitsel dijital oyunların öğrencilerin matematik başarısı ve tutumuna etkisini incelemektir. Araştırma Niğde ilinde merkeze bağlı iki ortaokulda bulunan toplam 100 beşinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerden 38 i deney 62' si kontrol grubundadır. Araştırmada nicel verilere dayalı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma deseni ise yarı deneme modellerinden eşitlenmemiş kontrol gruplu desendir. Uygulama 6 hafta süreyle beşinci sınıf ondalık sayılar konusu kapsamında gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ondalık sayılar başarı testi ve Önal (2013) tarafından geliştirilen 'Matematik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği' kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 24 istatistik programında analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda uygulanan yöntem ile matematik dersi başarısı arasında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Ancak deney ve kontrol grubu arasında tutum puanları açısından anlamlı bir fark görülememiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre eğitsel dijital oyunlar ile yapılan öğretimin matematik başarısını artırdığı sonucuna ulaşılmaktadır. Uygulanan yöntem tutum üzerinde anlamlı fark yaratmamıştır. Bunun sebebinin uygulamanın süresi, oyun seçimi ya da tutum değişiminin zaman alması ile ilgili olabileceği düşünülmektedir.