Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yesari, Bayram" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    KAVRAM BULMACALARININ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER BAŞARISINA ETKİSİ
    (2019) Yesari, Bayram; Tokcan, Halil
    Bu çalışmanın temel amacı sosyal bilgiler öğretiminde kavram bulmacalarıyla desteklenen öğretiminöğrenci başarısına etkisini belirlemektir. Bu deneysel çalışma, öntest-sontest kontrol gruplu desen(ÖSKD) modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 öğretim yılının bahardöneminde Adana il merkezinde bulunan bir devlet ortaokuluna devam eden 6. sınıf öğrencilerioluşturmuştur. Çalışma, bir deney ve bir kontrol grubundan oluşan toplam 52 altıncı sınıf öğrencisi ilegerçekleştirilmiştir. Çalışma toplam 15 ders saati sürmüştür. Deney grubunda öğretim, kavram bulmacasıetkinliklerine dayalı olarak yapılırken, kontrol grubunda ise programa dayalı öğretim gerçekleştirilmiştir.Araştırma bulguları kavram bulmacalarına dayalı öğretim etkinlikleriyle yapılan öğretimin programadayalı öğretime göre daha etkili olduğunu göstermektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kavram bulmacalarının sosyal bilgiler 6. sınıf demokrasinin serüveni ünitesindeki öğrenci başarısına etkisi
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018) Yesari, Bayram; Tokcan, Halil
    İnsanlığın var oluşuyla beraber temelleri atılan sosyal bilgiler, değişmeyenin değişim olduğu günümüzde yeni karmaşık sorunlarla beraber iyice önem kazanmış, bu da sosyal bilgiler disiplininin öğrencilere kazandırdığı değerler ile bunlara ilişkin tutum ve davranışların önemini artırmıştır. Bilgi ve teknolojideki baş döndürücü ilerlemeler, küresel bilgi birikimini artırırken bu bilginin insanlara nasıl aktarılacağı sorusu daha fazla önem kazanmıştır. Bütün bunlar farklı öğretim modellerinin uygulanmasını kaçınılmaz hale getirmiştir. Sosyal bilgiler öğretiminde başta kavram öğretimi olmak üzere kullanılması gereken alternatif öğrenme tekniklerinden biri de kavram bulmacaları modelidir. Gerçek deneme modelinde öntest-sontest kontrol gruplu desende (ÖSKD) gerçekleştirilen bu çalışmada, ilköğretim Sosyal Bilgiler 6. Sınıf "Demokrasinin Serüveni" ünitesinin "Kavram Bulmacası" etkinlikleri yoluyla öğretiminin akademik başarı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 öğretim yılının bahar döneminde Adana il merkezinde bulunan bir devlet ortaokuluna devam eden 6. Sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Çalışma, bir deney ve bir kontrol grubundan oluşan toplam 52 altıncı sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma toplam 15 ders saati sürmüştür. Deney grubunda öğretim, kavram bulmacası etkinliklerine dayalı olarak yapılırken, kontrol grubunda ise programa dayalı öğretim gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere program öncesinde ve sonrasında başarı testi öntest-sontest olarak uygulanmış ve verilerin analizi için t-testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) ve ITEMAN (Item and Test Analysis program) programları ile analiz edilmiştir. Yapılan analizlerden elde edilen sonuçlar incelendiğinde programa dayalı öğretim ile kavram bulmacalarına dayalı öğretim etkinlikleriyle yapılan öğretimin 6.sınıf "Demokrasinin Serüveni "ünitesinde başarıyı arttırdığı söylenebilir. Ancak deney grubuna uygulanan kavram bulmacaları destekli öğretimdeki başarı artışının (deney grubu öntest-sontest ortalama farkı = 17,117) sadece programa dayalı yapılan öğretimden (kontrol grubu öntest-sontest ortalama farkı =7,97) daha fazla olduğu görülmektedir. Bu sonuç bize kavram bulmacalarına dayalı öğretim etkinlikleriyle yapılan öğretimin programa dayalı öğretime göre daha etkili olduğunu göstermektedir.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim