Yazar "Çağlar, Sema" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe MODA TASARIMI ÖĞRENCİLERİNİN TASARIM BİLİŞ TÜRLERİNİN BELİRLENMESİ(2021) Çağlar, Sema; Varol, EsraTasarım teori ve strateji incelemeleri sonucunda yaratıcı tasarım du?s?u?ncesini gelis?tirme olanakları kes?fedilmeye c?alıs?ılmaktadır. Tasarım aras?tırmaları, su?rec?lere ayrılan tasarım adımlarının zaman ve o?ncelik sıralamalarının farklı tasarım bilis? tu?rlerini ortaya c?ıkardıg?ını ve tasarımcıların bilis? tu?rlerinin o?lc?ek uygulamasıyla belirlemenin mu?mku?n oldug?unu go?stermektedir. Bu aras?tırmanın temel amacı, moda tasarımı o?g?rencilerinin tasarım su?rec?lerini s?ekillendiren ve odaklandıkları tasarım bilis? tu?rlerinin, o?rneklemde yer alan u?niversitelere ve o?g?renim du?zeyine go?re incelenmesidir. Aras?tırmada, nicel aras?tırma yo?ntemlerinden genel tarama modellerinden ilis?kisel tarama modeli kullanılmıs?tır. Aras?tırmada veri toplama aracı olarak 5’li likert tipinde 20 maddeden olus?an Tasarım Bilis? Tu?ru? o?lc?eg?i kullanılmıs?tır. O?rneklemdeki o?g?rencilerin, u?niversitelere ve o?g?renim du?zeylerine go?re tasarım bilis? tu?ru? tercihlerine yo?nelik bulgular deg?erlendirilmis? ve tasarım su?rec?lerinde genel olarak sorun odaklı tasarım bilis? tu?ru?ne odaklandıkları sonucuna ulas?ılmıs?tır. O?rneklemin o?g?renim du?zeylerine go?re tasarım bilis? tu?ru? tercihleri de sorun odaklı tasarım bilis? tu?ru?ne yo?neliktir. U?niversitelere ve u?niversitelerin o?g?renim du?zeylerine go?re ise farklı tasarım bilis? tu?ru? tercihlerinin oldug?u go?ru?lmektedir.