Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Çelik, Vedat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Osmaniye 2 nolu t tipi kapalı ceza infaz kurumu'nda eğitimin önemi ve durumu
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018) Çelik, Vedat; Kayacılar, Cengiz
    Bu araştırma ile ceza infaz kurumlarında tutuklu ve hükümlülere verilen eğitim-öğretimin durumunu ortaya çıkarmak, bu amaçla ilgili infaz kurumunun "Eğitim Birimi" ve "Psiko-Sosyal Servisi"nin imkânlarını ve işlevselliğini tespit etmek, yapılan mesleki eğitim programlarının hükümlü ve tutuklular üzerindeki etkisini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Ayrıca "hükümlü-tutuklu" ve "öğretmenler" için değerlendirme anketi 2016 yılında Osmaniye 2 Nolu T Tipi Kapalı Ceza İnfaz Kurumu'nda 200 hükümlü-tutuklu ve eğitim servisinde görevli 9 personel ve öğretmenlere uygulanmıştır. Anket yoluyla elde edilen veriler, tanımlanmış SPSS programına yüklenmiştir. Bu veriler araştırmanın alt problemlerine göre analiz edilmiştir. Verilerin analizinde istatistiksel teknik olarak frekans analizi, yüzde tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare analizi ile incelenmiştir. Araştırmada hükümlü ve tutukluların vermiş olduğu yanıtlar sonucunda; hükümlü ve tutukluların yaş ortalamasının 26-34 yaş aralığında olduğu, eğitim seviyelerin ilköğretim düzeyinde olduğu, gelir düzeyinin düşük olduğu, eğitimlere katılma sebeplerindeki önceliği kendi istekleri olduğu, iş-meslek kurslarına katılanların büyük bir kısmı daha önce bir işte çalıştıkları, yapılan eğitimleri faydalı buldukları, sertifika ve meslek sahibi olmak için kurslara katıldıklarını ve genellikle eğitimde kullanılan materyallerin kaynak kitap olduğu belirlenmiştir. Ceza infaz kurumunda görevli öğretmenlere göre ise; iş-meslek eğitim programlarını genellikle Halk Eğitim Merkezi'nden temin ettikleri, eğitimler sonunda değerlendirme olarak gözlem ve proje değerlendirme yöntemini tercih etikleri anlaşılmıştır. Araştırma bulguları ışığında çeşitli öneriler sunulmuştur.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim