Yazar "Özdere, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe OKULUN KOLAYLAŞTIRICI ÖRGÜTSEL YAPISI İLE ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE İŞ TATMİNİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER(2019) Bozkuş, Kıvanç; Karacabey, Mehmet Fatih; Özdere, MustafaBu araştırmanın amacı kolaylaştırıcı okul yapısı, örgütsel sessizlik ve iş tatmini arasındakiilişkileri belirlemektir. Araştırma ilişkisel desen ile yürütülmüştür. Adıyaman ilindekidevlet okullarında, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında ilkokul, ortaokul ve liselerde görevyapmakta olan 238 öğretmenden veriler okul yapısı, örgütsel sessizlik ve iş tatmini ölçekleriyletoplanmıştır. Veriler en çok olabilirlik hesaplamasına dayalı yapısal eşitlik modellemesiile çözümlenmiştir. Bulgulara göre okullarda örgütsel sessizliğin ortaya çıkmadığı, okullarınkolaylaştırıcı yapıda oldukları, öğretmenlerin işlerinden tatmin oldukları, kolaylaştırıcıokul yapısının sessizliği orta düzeyde ve ters yönlü olarak, iş tatminini ise zayıf düzeydeetkilediği, iş tatminiyle örgütsel sessizlik arasında zayıf ve ters yönlü bir ilişkinin olduğusaptanmıştır. Okulların kolaylaştırıcı yapıya sahip olmalarının sağlanması için uygulayıcılaraönerilerde bulunulmuştur.Öğe YABANCI DİL ÖĞRETİM GÖREVLİLERİNİN ÖRGÜTSEL KÜLTÜR ALGILARININ ZAMAN İÇİNDE DEĞİŞİMİ(2018) Özdere, MustafaBu çalışmanın amacı Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda görev yapmakta olan öğretim görevlilerinin kurumlarının okul kültürüne ilişkin algılarının zaman içinde farklılaşıp farklılaşmadığını, farklılaşma varsa bu farklılaşmanın yönünü ve olası nedenlerini belirlemektir. Çalışma, bir karma yöntem olan açıklayıcı sıralı karma yöntemi ile desenlenmiştir. Nicel veri tarama araştırma yöntemlerinden, boylamsal araştırma yöntemi ile nitel veri ise odak grup görüşmeleri ile toplanmıştır. Çalışmanın evrenini Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda görev yapmakta olan öğretim görevlileri oluşturmaktadır. Çalışma adı geçen kurumda aktif olarak görev yapmakta olan 35 öğretim görevlisinin 20’sinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. İlk veri Ekim 2017’de, ikinci veri ise aynı katılımcıların Mart 2018’de aynı veri toplama aracı olan ölçeği yanıtlamasıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nitel veri Pheysey’in (1993) örgütsel kültür sınıflaması esas alınarak İpek (1999) tarafından geliştirilmiş olan Örgütsel Kültür Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Nicel veri ise durum çalışması yöntemi doğrultusunda 6 katılımcı ile gerçekleştirilen odak grup görüşmeleri aracılığıyla toplanmış ve veri üzerinde betimsel analiz yapılmıştır. Çalışmanın nitel bulgularına göre katılımcıların okul kültürüne ilişkin algısı zaman içinde değişmiştir. Nitel bulgulara göre ise bu değişimin genel nedeninin okul yönetiminin değişmesi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.