Yazar "Öztürk, Ayşe Aybike" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Cumhuriyetin ilk yıllarında Niğde'de eğitim ve öğretim(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2021) Öztürk, Ayşe Aybike; Özkan, RecepNiğde, tarihi Neolitik Çağa kadar geri giden bir geçmişe sahiptir. Niğde sırasıyla Hitit, Asur, Pers, Helen, Roma, Selçuklular, Eratnalılar, Karamanoğulları ve Osmanlı hâkimiyeti altında yaşamış, tarihi eserleriyle adeta açık hava müzesidir. Niğde hem Osmanlı hem de Cumhuriyet dönemlerinde eğitim ve öğretim faaliyetlerinin canlı olduğu, halkın eğitime önem verdiği bir şehirdir. Osmanlı döneminde XIX. yüzyıl öncesinde ağırlıklı olarak mahalle/sıbyan mektepleri ve medreseler aracılığıyla eğitim yapılmaktaydı. XIX. yüzyılda Osmanlı Devleti'ndeki modernleşmeye koşut olarak eğitimde modernleşmeye başladı. Mahalle mektepleri sıbyan mekteplerine daha sonra da ibtidai mekteplerine dönüştü. Ardından rüşdiye mektepleri, idadiler, sultaniler ve darülfünun ile bu modernleşme sistemli bir hale dönüştü. Osmanlı döneminde bir sancak merkezi olan Niğde, sıbyan ve ibtidai mektepleri, rüşdiye mektebi, idadi ve darülmuallimin mektepleri ile eğitim faaliyetlerine dâhil oldu. Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş yıllarında Niğde, okullaşma ile beraber kız ve erkek öğrenci sayılarının artan bir ivme ile çoğaldığı bir sürece girdi. Cumhuriyetin İlk Yıllarında Niğde'de Eğitim ve Öğretim başlıklı tez çalışmasında Niğde'nin eğitim ve öğretim alanındaki gelişmeler, okullaşma seviyesi, öğrenci sayıları anlatılmıştır.