Yazar "Şentürk, Cihad" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim okulu müdürlerinin liderlik davranışları ile okul ikliminin karşılaştırılması(Niğde Üniversitesi, 2010) Şentürk, Cihad; Sağnak, MesutBu araştırmanın amacı ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin liderlik davranışını ve okul iklimini belirlemek, okul müdürlerinin liderlik davranışlarının ve okul ikliminin çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek ve okul müdürlerinin liderlik davranışı ile okul iklimi arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veriler, liderlik davranışlarını betimleme ölçeği (LBDQ) ve örgüt iklimini betimleme ölçeği (OCDQ) ile elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemini Niğde il ve ilçe merkezindeki 57 ilköğretim okulunda görevli 723 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler yüzde, frekans, ortalama, tek yönlü varyans analizi, LSD, Tukey, t testi ve Pearson momentler çarpımı korelasyonu tekniği kullanılarak yorumlanmıştır.İlköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin algılarına göre okul müdürleri en çok yapıyı kurma (görev yönelimli) liderlik davranışı sergilemektedir. Yine öğretmen algılarına göre okul ikliminde moral ve anlayış gösterme yüksek, çözülme ve uzak durma ise düşüktür. Bu bulguya göre, ilköğretim okullarında iklim tiplerinden ?açık iklim? hâkimdir. Ayrıca araştırmanın bulgularına göre okul müdürlerinin liderlik davranışları ile okul iklimi arasında anlamlı ilişkinin olduğu ortaya çıkmıştır.Liderlik davranışları ölçeğinin alt boyutu yapıyı kurma ile örgüt ikliminin çözülme, engelleme ve uzak durma boyutları arasında negatif yönde, anlamlı ilişki vardır. Yapıyı kurma ile samimiyet, moral, yakından kontrol, işe dönüklük, anlayış gösterme arasında pozitif yönde, anlamlı ilişki ortaya çıkmıştır. Liderlik davranışları ölçeğinin alt boyutu anlayış gösterme ile örgüt ikliminin çözülme, engelleme ve uzak durma boyutları arasında negatif yönde, anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır. Anlayış gösterme ile yakından kontrol, moral, samimiyet, işe dönüklük, anlayış gösterme arasında pozitif yönde, anlamlı ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Liderlik davranışları, okul müdürü, okul iklimi, eğitim yönetimi.Öğe The effect of teaching practices on pre-service teachers’ sense of efficacy belief and attitude towards teaching profession(2019) Baş, Gökhan; Şentürk, CihadThe purpose of this study was to examine the effect teaching practices onpre-service teachers’ attitude towards teaching profession and sense ofefficacy beliefs. The explanatory sequential design, which is one of themixed methods research designs, was used in this study. The study group ofthis research consisted of pre-service teachers who were studying at NiğdeÖmer Halisdemir University, Faculty of Education, Pedagogical FormationTraining Certificate Programme (n = 14). While parametric test statisticswere used in the analysis of the quantitative data, content analysistechnique was employed in the analysis of the qualitative data. According tothe results of the study, it was concluded that teaching practices have astatistically significant effect on the attitude of pre-service teachers towardsthe profession and that these practices were not effective in developingtheir sense of efficacy beliefs.