Yazar "Alay, Onur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 6-10 yaş grubu çocuklarda Covid-19 sürecinin motor beceri üzerine etkisinin karşılaştırılması(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2023) Alay, Onur; Gözel, ZehraAraştırmanın amacı covid-19 sürecinin 6-10 yaş arası çocuklarda kapanma süreci öncesi ve sonrasındaki motor beceri düzeyleri üzerine etkisinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışmaya 6-10 yaş grubundan ön-test ve son-teste toplamda (ön-test= 254, son-test=254) 508 öğrenci katılmıştır (k=119, e=135). Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tek gruplu ön test-son test deneysel desen kullanılmıştır. Çocukların motor beceri verileri Allgemeiner Sportmotorischer Test (AST) ile ölçülerek covid-19 öncesi verileri ile covid-19 sonrası verileri alt problemlere uygun sınanmıştır. Verileri analiz kısmında SPSS 24 paket program kullanılmıştır. Katılımcı grup verilerinin normalite analizi shapiro wilk testi ile yapılmıştır. Verilerin Skewness, Kurtosis değerlerinin + 1,5 ile – 1,5 arasında olduğundan dolayı verilerin normal dağıldığı kabul edilmiştir. Covid-19 ve sonrası ölçümlerin karşılaştırılmasında Independent T Testi, kullanılmıştır. Ek olarak covid-19 öncesi ve sonrası ölçümlerin arasındaki korelasyonun belirlenebilmesi için pearson korelasyon testi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda AST toplam puanlarında istatistiksel açıdan anlamlı bir azalma olduğu belirlenmiştir (p<0.005). Çocukların pandemi sonrası motor beceri puanlarının pandemi öncesine göre düşük olduğu ayrıca pandemi sonrasında kilo artışının da olduğu, uygulanan testin alt basamaklarına göre covid-19 pandemisi sonrası çocukların motor becerilerinde azalış olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Tüm yaş grupları değerlendirildiğinde 6 yaş erkek,7,8,9,10 yaş kız ve erkek gruplarında motor beceri test puanların son-test lehine anlamlı bir azalma olduğu belirlenmiştir. Sadece 6 yaş grubu kızlarda bir farklılık tespit edilememiştir. Özellikle çabukluk, dayanıklılık, koordinasyon ve çeviklik gerektiren becerilerde tüm yaş gruplarında istatistiksel açıdan çok yüksek düzeyde (p<0.000) anlamlı farklar belirlenmiştir. Sonuç olarak katılımcıların pandemi sebebiyle yaşamış oldukları zorunlu bir kapanma dönemi, iki yıllık bir süre okulların uzaktan eğitim yapmak zorunda olmaları ve çocukların evde kalma süreçlerinde daha hareketsiz bir yaşam sürmeleri neticesinde motor beceri düzeylerini olumsuz etkilediği düşünülmektedir.