Yazar "Ay, Ebru" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe AN EXAMINATION OF THE PROSPECTIVE SOCIAL STUDIES TEACHERS’ LIFE SKILLS(2019) Ay, Ebru; Uslu, SalihThe aim of this study is to examine the prospective social studies teachers’ life skills by a numberof variables. The study group of the research consists of 299 prospective social studies teachersreceiving education at the faculty of education of a state university. The research was designedon descriptive survey model. As data collection tool in the research, the “Life Skills Scale (LSS)”developed by Bolat and Balaman (2017) was used. The data were analyzed by using IBM SPSS24.0 statistical package. As based on the results obtained from the research, it has been detectedthat the life skills of prospective social studies teachers are generally at high level. When theprospective social studies teachers’ life skills are examined on the basis of sub-factors; it has beenconcluded that prospective teachers’ empathy and self consciousness, decision-making andproblem solving, creative and critical thinking, and communication and interpersonal relationskills are at high level. The prospective social studies teachers’ life skills vary significantly atvarious sub-factors by gender, age, class level, a social institution, association and etc., whichthey are member of and where they engage in activities, the academic clubs which they join forrelevant studies and their demand for receiving postgraduate education.Öğe Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen becerilerini kullanım düzeylerinin incelenmesi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Peker, Büşra; Ay, Ebru21. yüzyı1 öğrenen becerileri bireyin sahip olması gereken eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, bilgi okuryazarlığı, medya okuryazarlığı gibi becerilerden oluşmakta olup sosyal bilgiler dersi kapsamında bireylere kazandırılması gereken temel beceriler içerisinde yer almaktadır. Bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen becerilerini kullanım düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi'nde sosyal bilgiler öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Araştırmada tarama modellerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan "Kişisel Bilgi Formu" ve Orhan Göksün (2016) tarafından geliştirilen "21.Yüzyıl Öğrenen Becerileri Kullanım Ölçeği" kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analiz edilmesinde, IBM SPSS 24.0 programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde; varyansların homojenliği varsayımı Levene F testi ile sınanmıştır. Puan dağılımları normal dağılım gösterdiği için parametrik yöntemlerden Bağımsız Örneklemler t testi ve Tek Yönlü ANOVA'dan yararlanılmıştır. Her gruptaki öğrenci sayısı 30'un altında olan değişkenlerde puanlar arasında anlamlı fark olup olmadığı Kruskal Wallis testi ile sınanmıştır. Araştırma sonucunda, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen becerileri kullanım düzeylerinin genellikle düzeyinde olduğu görülmektedir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen becerileri kullanım düzeyleri; cinsiyet, sınıf düzeyi, bilgiye erişimde en çok kullanılan kaynak, yıllık kitap okuma sayısı, ileriye dönük kariyer planı, bir konuyu en iyi öğrenme şekli ve boş zamanlarda en sık yapılan aktivite değişkenlerine göre çeşitli alt boyutlarda istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklar göstermektedir. Fakat sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen becerileri kullanım düzeyleri; yaş, teknolojik araçlardan en çok yararlanma alanı, mezun olduğu ortaöğretim kurumu ve bir konuyu en iyi öğrenme şekli değişkenlerine göre çeşitli alt boyutlarda istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklar göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: 21. Yüzyıl Becerileri, 21. Yüzyıl Öğrenen Becerileri, Sosyal Bilgiler, Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayı