Yazar "Celal Murat Kandemir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sınıf Öğretmeni Adaylarının E-Portfolyo Uygulaması Deneyimleri(2018) Şengül S Anagün; Nurhan Atalay; Celal Murat KandemirBilgi toplumunda, küreselleşme olgusu, bilginin hızla yayılması ve geniş kitlelere ulaşması, farklı özellikteki kültürlerin birlikte yaşama zorunluluğu, bilim ve teknolojideki gelişmeler tüm kurumların olduğu gibi eğitim kurumlarının da işlevlerini değişime uğratmıştır. Öğrencilere kendi kendilerini değerlendirmede ve kendilerini ifade etme becerilerini geliştirmede yardımcı olması, çalışmaların belirli bir süreç boyunca toplanması nedeniyle belirli bir zaman diliminde gerçekleşen gelişimi gösterme olanağı tanıması gibi özellikleri dikkate alınarak portfolyoların ölçme değerlendirme sürecinde kullanımı öngörülmüştür. Eğitim teknolojisindeki ilerlemeler düşünüldüğünde öğretmenlerin ya da öğretmen adaylarının ürünlerinin bir sonraki eğitim sürecine ve diğer öğretmenlere ve adaylara taşımasını sağlayabilecek olan e-portfolyo uygulamalarının yaygınlık kazanacağı söylenebilir. Bu gelişim ve değişimler dikkate alındığında sınıf öğretmeni adaylarının Fen ve Teknoloji Öğretimi II dersinde e-portfolyo uygulamasına yönelik değerlendirmelerinin ve süreçte kendilerine ilişkin kazanımlarının belirlenmesinin alana katkı sağlayacağı ön görülmektedir. Sınıf öğretmeni adaylarının eportfolyo uygulamasına ilişkin kendilerine yönelik değerlendirmelerinin ortaya konulması amaçlandığı araştırmada, nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji (olgubilim) yaklaşımından yararlanılmıştır. Bu araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının Fen ve Teknoloji Öğretimi II dersinde e-portfolyo uygulamasına yönelik değerlendirmelerinin ve süreçte kendilerine ilişkin kazanımlarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada e-portfolyo oluşturma sürecinin "Pedagojik Bilgi", "Alan Bilgisi", " Teknoloji Kullanım Becerisi " ve " Düşünme Becerisi" alt başlıklarında sınıf öğretmeni adaylarına katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.