Yazar "Damla Bulut" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe GÜZEL SANATLAR LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ(2017) Damla Bulut; Hüseyin TanAraştırmanın amacı, Güzel Sanatlar Lisesi (GSL) öğrencilerinin müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlarının; öğrenim gördüğü GSL, öğrenim şekli, sınıf düzeyi, cinsiyet, anne ve baba eğitim düzeyi değişkenlerine göre farklılık durumunu incelemektir. Araştırma betimsel bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın örneklemini Aksaray, Çanakkale Hüseyin Akif Terzioğlu, Erzurum, Eskişehir, İzmir Işılay Saygın, Kayseri Fevziye Memduh Güpgüpoğlu, Kocaeli, Kütahya, Malatya Abdulkadir Eriş, Niğde, Sivas Muzaffer Sarı Sözen, Tekirdağ, Tokat ve Van GSL'nin müzik bölümü 1., 2., 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören 989 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma bulguları doğrultusunda GSL öğrencilerinin müzik öğretmenliğine yönelik tutumlarında; öğrenim görülen GSL'ye göre "Sevgi-Adanmışlık" ve "Değer" alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluştuğu, sınıf düzeyine göre "Değer" alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluştuğu; anne ve baba eğitim düzeyine göre "Sevgi- Adanmışlık" ve "Değer" alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluştuğu, sonuçlarına ulaşılmıştırÖğe GÜZEL SANATLAR LİSESİ VİYOLA ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ TÜRK MÜZİĞİ KONULARINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ(2014) Damla Bulut; Rüstem KılınçAraştırmada, Güzel Sanatlar Liseleri (GSL) viyola öğretmenlerinin 9. sınıf viyola öğretim programındaki Türk müziği konularına yönelik görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda ilgili görüşlerin tespiti, programda kullanılan ifade ve başlıklar, Türk müziğinde tampere sisteme yönelik yaklaşım, programda yer verilen makamların niteliği ve sayısı, konuların işleniş sırası, etkinlik örneklerinin işlevselliği ve öğrencilerin yer alan kazanımlara ulaşma durumu başlıkları altında incelenmiştir. Araştırma betimsel niteliktedir. İlgili veriler uzman görüşleri doğrultusunda araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen nitel verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Türkiye genelinde 55 ilde müzik eğitimi veren GSL'de kadrolu görev yapan 26 viyola öğretmeni oluşturmaktadır. Bu kurumlarda görev yapan kadrolu viyola öğretmenlerinin tamamına ulaşılmıştır. Dolayısıyla araştırmanın örneklemi evreni temsil etmektedir. Araştırma bulguları doğrultusunda; GSL viyola öğretmenlerinin 9. sınıf viyola öğretim programında Türk müziği konularında kullanılan ifade ve başlıkları yetersiz buldukları, Türk müziği konularının öğretimine yönelik tampere sistemdeki yaklaşımı uygun bulmadıkları, Türk müziği konularında yer verilen makamların niteliğini ve sayısını 9. sınıf seviyesine uygun bulmadıkları, konuların işleniş sırasını 9. sınıf seviyesine uygun buldukları, Türk müziği konularında yer verilen etkinlik örneklerinin işlevselliğini yeterli bulmadıkları, Türk müziği eğitimi ulaşamadıkları yönünde görüşleri olduğu tespit edilmiştir. ile programda yer alan kazanımlara öğrencilerininÖğe Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde görev yapan piyano öğretmenlerinin profilleri üzerine bir araştırma(2011) Damla BulutAraştırmada, Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde (GSSL) görev yapan piyano öğretmenlerinin kişisel ve mesleki profillerini tespit etmek ve bu tespitler doğrultusunda mevcut duruma yönelik öneriler sunmak amaçlanmıştır. Belirlenen amaç doğrultusunda ilgili veriler kaynak taraması yapılarak ve örneklem grubuna “Profil Belirleme Anketi” uygulanarak elde edilmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu Türkiye’nin farklı coğrafi bölgelerinde bulunan ve random yöntemiyle seçilen Adıyaman, Bolu, Çanakkale Hüseyin Akif Terzioğlu, Erzurum, Kayseri Feyziye Memduh Güpgüpoğlu, Kırıkkale, Kütahya Ahmet Yakupoğlu, Malatya Abdulkadir Eriş, Mersin Nevit Kodallı, Niğde, Samsun İlkadım, Sivas Muzaffer Sarısözen ve Şanlıurfa GSSL’nde görev yapan 70 piyano öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada GSSL’nde görev yapan piyano öğretmenlerinin farklı üniversitelerden mezun oldukları, büyük çoğunluğunun eğitim fakültesi çıkışlı ve lisans öğrenim durumuna sahip oldukları, mesleki kıdemlerinin daha çok 7-10 yıl arasında, GSSL’deki görev sürelerinin ise çoğunlukla 2-6 yıl arasında olduğu, daha çok bayan olduğu, yaşlarının 31-35 arasında değiştiği, alan çalgılarının ve bireysel çalgılarının çoğunlukla piyano olduğu, çoğunlukla kadrolu öğretmen oldukları, görev yapan piyano öğretmeni sayısının liselere göre farklılık gösterdiği, GSSL’ne öğretmen seçme mülakat sınavı alanlarının çoğunlukla piyano olduğu, büyük çoğunluğunun öncelikle piyano dersini yürüttükleri, alan çalgılarının çoğunlukla piyano olduğu ve alan çalgısı piyano olan öğretmenlerin GSSL’nde çoğunlukla kadrolu olarak görev yaptıkları, bireysel çalgılarının çoğunlukla piyano olduğu ve bireysel çalgısı piyano olan öğretmenlerin GSSL’nde çoğunlukla kadrolu olarak görev yaptıkları, alan çalgıları piyano olan öğretmenlerin GSSL’ne öğretmen seçme mülakat sınavı alanlarının da çoğunlukla piyano olduğu, bireysel çalgıları çoğunlukla keman olan öğretmenlerin GSSL giriş sınavı alanlarının çoğunlukla piyano olduğu, alan çalgıları piyano olan öğretmenlerin öncelikle yürüttüğü çalgı dersinin çoğunlukla piyano olduğu, bireysel çalgıları çoğunlukla keman olan öğretmenlerin öncelikle yürüttüğü çalgı dersinin piyano olduğu, kadrolu piyano öğretmeni sayıları ile öğretmenlerin göreve gelme biçimlerinin her bir GSSL’ne göre farklılık gösterdiği sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe Harput yöresine ait muhalif eserlerin müzikal analizi(2012) Damla Bulut; İrşat KazazoğluAraştırmada Harput yöresinde Muhalif olarak adlandırılan eserlerin müzikal analizini yaparak eserlerin durağını, güçlüsünü, seyrini, perde isimlerini, usulünü tespit etmek ve söz konusu eserlerin Türk Klasik Müziğindeki makamlar ile ilişkisini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Harput yöresine ait Muhalif eserlerin; Segâh perdesinde karar verdiği, güçlülerinin neva perdesi olduğu, perde sayılarının en az 6 en fazla 12 olduğu, 4/4' lük Sofyan, 3/4'lük Semai, 10/8'lik Aksak Semai ve serbest usûllerde yazıldığı tespit edilmiştir. Söz konusu eserlerin Türk Klasik Müziğinde genel olarak Segâh makamını karşıladığı, ancak bazı eserlerin Hüzzam makamı ile örtüştüğü görülmüştür. Eserler anonim olup makam kaygısı taşınmadan ortaya çıktıklarından makamın bütün özelliklerini tam anlamıyla sergileyemedikleri ancak dizi olarak Segâh ve Hüzzam makamları dizileriyle benzeştikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin müzik profilleri: Yozgat ili örneği(2012) Damla Bulut; Emin AltayBu araştırmada, Yozgat ilindeki ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin müzik profillerinin incelenmesi ve mevcut duruma yönelik öneriler sunulması amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu Yozgat il merkezinde bulunan özel bir ilköğretim okulu ve bir devlet okulu ile il merkezinden uzakta bulunan bir devlet okulunun ikinci kademesinde öğrenim gören 417 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin çoğunluğunun günlük hayatında müzik dinlemeyi sevdiği ve eğlenme amacıyla müzik dinledikleri, genel olarak popüler kültürün ürünü olan müzik türleri ve sanatçılarını dinledikleri, dinledikleri ve sevdikleri bu sanatçıları kendilerine örnek aldıkları, yaşadıkları çevrede müziksel etkinliklerin düzenli şekilde yapılmadığı, kendi müzik tercihleri ile ailesinin müzik tercihlerinin farklı olduğu, çoğunluğunun televizyonda ve radyoda müzikle ilgili programlardan klipleri ve müzik yarışmalarını takip ettiği sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe Müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları(2011) Damla BulutAraştırmada, müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının tespit edilmesi ve bu tutumların üniversite, sınıf, lise türü ve cinsiyet değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde desenlenmiş, ilgili veriler kaynak taraması yapılarak ve örneklem grubuna “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” uygulanarak elde edilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının genel olarak olumlu olduğu ancak, öğretmenlik mesleğinde başarı için gerekli olan çalışmalara ve bu mesleğin çalışma şartları ile günümüzdeki toplumsal statüsüne yönelik tutumlarında olumsuzluklar bulunduğu tespit edilmiştir. Müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının mezun olunan lise türüne ve cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterdiği sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe Müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik meslek bilgisi dersleri kapsamında kazandıkları yeterliklerin öğretmenlik uygulaması dersine yansıması(2012) Damla BulutAraştırmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının, üniversitelerin eğitim fakülteleri müzik eğitimi anabilim dalları lisans programında yer alan öğretmenlik meslek bilgisi dersleri kapsamında kazandıkları yeterliklerin, öğretmenlik uygulaması dersine yansımasına yönelik görüşlerini tespit etmektir. Bunun yanında araştırmada belirtilen tespitler doğrultusunda, müzik öğretmeni adaylarının görüşlerinin, öğrenim görülen üniversite, mezun olunan lise türü, yaş ve cinsiyet değişkenleri açısından farklılık gösterme durumunun incelenmesi de amaçlanmıştır. Belirlenen amaç doğrultusunda ilgili veriler kaynak taraması yapılarak ve örneklem grubuna anket uygulanarak elde edilmiştir. Araştırma bulguları doğrultusunda, müzik öğretmeni adaylarının lisans programında yer alan öğretmenlik meslek bilgisi dersleri kapsamında kazandıkları yeterliklerin, öğretmenlik uygulaması dersine büyük ölçüde yansıdığı sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında öğrenim görülen üniversitenin ve cinsiyetin müzik öğretmeni adaylarının görüşlerinde anlamlı bir farklılık oluşturduğu saptanmıştır.Öğe Ortaokul Müzik Dersi Öğretmen Kılavuz Kitaplarına İlişkin Bir Analiz(2017) Damla BulutAraştırmada, ortaokul müzik dersi öğretmen kılavuz kitaplarının (ÖKK) kazanım ve etkinlik boyutlarının ilişkisine yönelik bir analiz yapmak amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak 5, 6, 7 ve 8. sınıf müzik dersi ÖKK'nda yer alan kazanım ve etkinlikler ilişkisel olarak incelenmiş, yapılan tespitler ışığında öğrencilerin istenilen kazanımlara mevcut etkinlikler ile ulaşabilme düzeyleri belirlenmiştir. Araştırma betimsel nitelikte, nitel bir araştırmadır. İlgili veriler literatür taraması yapılarak ve doküman analizi tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada; Ortaokul müzik dersi ÖKK'nın kazanım ve etkinlik boyutlarının ilişkisinin çoğunlukla düşük düzeyde olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu nedenle ilgili ÖKK'nda yer alan etkinlikler ile öğrencilerin istenilen kazanımlara ulaşabilme düzeylerinin de düşük olacağı kanaatine varılmıştır