Yazar "Deniz, Burak Feza" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 12. sınıf matematik öğretmenlerinin yapılandırmacı ölçme-değerlendirme tekniklerini kullanabilme yeterliklerinin Metfessel-Michael program değerlendirme modeline göre değerlendirilmesi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2023) Deniz, Burak Feza; Ündemir, BuketBu çalışmada 12. sınıf matematik öğretmenlerinin eğitimde çağdaş yaklaşımlardan biri olan yapılandırmacı yaklaşıma dayalı ölçme-değerlendirme tekniklerini kullanabilme yeterliklerini hedefe dayalı program değerlendirme modellerinden olan Metfessel - Michael program değerlendirme modeline göre değerlendirmesi amaçlanmıştır. Araştırmada öğrenciler, öğretmenler, veliler ve okul müdürü ile görüşmeler yapılmış ve onların yapılandırmacı sürece dayalı ölçmedeğerlendirme teknikleri hakkındaki olumlu ya da olumsuz görüşlerini anlatabilmek ve konu hakkında ayrıntılı bilgi elde edebilmek amacıyla durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Mersin'in Anamur ilçesindeki Şehit İbrahim Armut Fen Lisesi'ndeki 2021-2022 Bahar yarıyılındaki üç tane 12.sınıf matematik öğretmeni, 88 son sınıf öğrencisi, bu öğrencilerin her birinin annesi ya da babası ve okul müdürü oluşturmaktadır. Araştırmada uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, her bir grubun yapılandırmacı yaklaşıma dayalı ölçme-değerlendirme teknikleri hakkındaki öğrenmek için hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formlarıyla elde edilmiştir. Elde edilen verilerin elde edilen nitel veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Son sınıf öğrencilerinin, son sınıf öğrenci velilerinin, okul müdürünün, son sınıf matematik öğretmenlerinin açık uçlu sorulara verdikleri cevaplar; temalara, temalar da kodlara ayrılmıştır. Görüşme yapılan bireylerin cevapları hiçbir değişiklik ve yorum yapılmadan doğrudan verilmiştir. Aynı ve benzer ifadeler ise sadece bir kere yazılmıştır. Cümlelerin sonuna katılımcıların ismi yazılmamış, onun yerine öğretmenlere Ö1-Ö2, velilere V1-V4, öğrencilere S1-S2, okul müdürüne de M şeklinde rumuzlar verilmiştir. Tablolarda tema ve kodlar ve kodların ne kadar tekrar edildiğini göstermek için frekanslar gösterilmiştir. Frekans değerleri de en çok tekrar edilenden en az tekrar edilene doğru sıralanmıştır. Açık uçlu olmayan sorulara verilen cevapların ne olduğu da araştırmanın bulgular kısmında her bir çalışma grubu için ayrı bir alt başlık altında belirtilmiştir. Araştırmada öncelikle yapılandırmacı yaklaşımın nasıl ortaya çıktığından, özelliklerinden, en çok bilinen türlerinden, öncülerinden ve eğitimde en çok kullanılan yapılandırmacı yaklaşıma dayalı ölçme değerlendirme tekniklerinden bahsedilmiştir. Daha sonra hedefe dayalı program değerlendirme modellerinden olan Metfessel – Micheal program değerlendirme modelinin temel özelliklerinden, aşamalarından, güçlü ve zayıf yönlerinden ve aldığı eleştirilerden bahsedilmiştir. En son olarak da eğitim programında uygulanan yapılandırmacı yaklaşıma dayalı ölçme değerlendirme teknikleri Metfessel - Michael program değerlendirme modelini çerçevesinde değerlendirilmiştir. Sonuç olarak ise 12.sınıf matematik öğretmenlerinin genelde anlatım tekniğini kullanmak zorunda kaldıkları ve ölçme – değerlendirmede genellikle klasik yazılı ve test şeklindeki sınavlara yer verildiği anlaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Eğitim Programı, Metfessel Michael Program Değerlendirme Modeli, Öğretim Programı, Program Değerlendirme, Yapılandırmacılık.