Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Dursun, Harun" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA KAYGILARI İLE TÜRKÇE DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ (KAYSERİ İLİ ÖRNEĞİ)
    (2019) Dursun, Harun; Özenç, Emine Gül
    Bu çalışma, ilkokul dördüncü sınıföğrencilerinin okuma kaygılarını, Türkçe dersineyönelik tutumlarını ve okuma kaygıları ile Türkçedersine yönelik tutumları arasındaki ilişkiyiincelemektedir. Araştırma birden fazla değişkenarasındaki ilişkinin incelenmesine dayalı olduğu içinbetimsel modellerden ilişkisel tarama modelikullanılmıştır. Araştırma evreni 2017/2018 eğitimöğretim yılı Kayseri il merkezinde öğrenim görmekteolan dördüncü sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır.Oranlı küme örnekleme yöntemiyle belirlenenörneklem çeşitli sosyo-ekonomik çevrelerde yer alandört ilkokuldan seçkisiz (random) atamayla belirlenen556 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisindenoluşmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak“Okuma Kaygı Ölçeği” ve “Türkçe Dersi TutumÖlçeği” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilenveriler aritmetik ortalama, standart sapma, frekans,yüzde ve pearson korelasyon katsayısı teknikleri ileanaliz edilmiştir. Araştırma da elde edilen sonuçlaragöre ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okumakaygıları ara sıra aralığında olduğu, Türkçe dersineyönelik tutumlarının ise kararsız aralığında olduğutespit edilmiştir. Öğrencilerin okuma kaygılarının veTürkçe dersine yönelik tutumlarının orta düzeydeolduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca ilkokul dördüncüsınıf öğrencilerinin okuma kaygıları ile Türkçe dersineyönelik tutumları arasında negatif yönde orta düzeydebir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yapılanaraştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusundaönerilerde bulunulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma kaygıları ile Türkçe dersine yönelik tutumları arasındaki ilişki
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018) Dursun, Harun; Özenç, Emine Gül
    Bu araştırma, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma kaygılarının Türkçe dersine yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktadır. Araştırma birden fazla değişken arasındaki ilişkinin incelenmesine dayalı olduğu için betimsel modellerden ilişkisel tarama modeli ile yürütülmüştür. Araştırma evreni 2017/2018 eğitim öğretim yılı Kayseri il merkezinde bulunan dördüncü sınıfa devam eden öğrencilerden oluşmaktadır. Oranlı küme örnekleme yöntemiyle belirlenen örneklem sosyo-ekonomik özelliklerine göre düşük-orta-iyi-yüksek olmak üzere dört ilkokuldan 556 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak "Kişisel Bilgi Formu", "Okuma Kaygı Ölçeği" ve "Türkçe Dersi Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler istatistiksel analiz teknikleri kullanılarak elde edilmiştir. Analiz tekniklerinden t-testi, varyans analizi, Post-hoc Tukey, Post-hoc Games Howell, aritmetik ortalama, standart sapma, frekans ve pearson korelasyon katsayısı teknikleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerin okuma kaygıları ile Türkçe dersine yönelik tutumları arasında negatif yönde orta düzeyde (r=-,415) bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Okuma kaygıları cinsiyet ile okul öncesi eğitim alma değişkenine göre anlamlı farklılık göstermezken, bir dönemde okunan kitap sayısı, anne-baba eğitim durumu değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır. Araştırmadan elde edilen diğer bulgular ise ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumları okul öncesi eğitim alma ve anne eğitim düzeyi değişkenine göre anlamlı farklılık göstermezken, cinsiyet, bir dönemde okunan kitap sayısı ve baba eğitim düzeyi değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    TÜRKÇE ÖĞRETİMİ DERSİNİ ALAN VE ALMAYAN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DERSLE İLGİLİ BEKLENTİ VE ÖNERİLERİ
    (2018) Özenç, Emine Gül; Dursun, Harun
    Her dersin içinde yer alan temel bir ders olan Türkçe dersibaşlangıçta, öğretmen adaylarının birinci sınıfta Türk Dili I ve II (Eskiprogramda Türkçe I ve Türkçe II) olarak karşılaştığı, bütün eğitimfakültesi öğrencilerinin programında olan bir derstir. Bu ders daha sonraüçüncü sınıfta, sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik dersine yöneliköğretimsel düzeyde“Türkçe Öğretimi” dersi şeklinde karşımızaçıkmaktadır. Yapılan bu araştırma da sınıf öğretmeni adaylarının üçüncüsınıf lisans programında yer alan “Türkçe Öğretimi” dersine yöneliktir.Buna göre, bu dersi alan ve almayan öğrencilerin derse ilişkin beklentive önerileri araştırılmaya değer görülmüş ve buna yönelik sorularsorulmuştur.Yapılan bu araştırmanın çalışma grubu, Niğde de 2016-2017 eğitimve öğretim yılı Sınıf Öğretmenliğinde okuyan 106 öğretmen adayındanoluşmuştur. Buna göre çalışmanın 56 (42 kız, 14 erkek) öğrencisi Türkçeöğretimi dersini almayan grubu, 50 (45 kız, 5 erkek) öğrencisi ise bu dersialan grubu oluşturmaktadır.Araştırmada veriler; kişisel bilgiler de içeren yapılanmış görüşmeformu aracılığıyla elde edilmiştir. Bunun için öğretmen adaylarınabeklenti ve önerilerle ilgili iki soru sorulmuş ve başlangıçta 130 olanöğrenci sayısı eksik bilgilerin olması, soruların yarım yazılması ya da boşbırakılması ile 106’ya düşmüştür. Araştırma deseni nitel araştırmayöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) ile yapılmıştır. Daha sonra veriler da içerik analizine tabi tutulmuştur. Buna göre kod, kategori vetema oluşturulmuştur.Buna göre araştırmada dikkat çeken sonuçların özeti:Türkçe öğretimi dersini alan ve Türkçe öğretimi dersini almayanöğrenciler ortak olarak; Türkçeyi doğru kullanma becerisine sahip olmakistemektedirler. Ayrıca bu dersi alan ve almayan öğrencilerin genel olarakbeklentisi öğretmenliğe hazır hale gelmektir. Sınıf öğretmeni adaylarıTürkçe dersini öğrencilerine nasıl aktaracakları konusunda bilgi sahibiolmak istemektedir. Dersi almayan öğrencilerin çoğu bu dersle birliktedonanımlı hale gelmek istemektedir. Bu beklenti dersi alan öğrencilerdede gözükmektedir. Dersi almayan öğrenciler dersin tam manasıylakavranabilmesi için teorik bilginin verilmesini ve uygulamanınyapılmasını istemektedirler. Bu doğrultuda dersi alan öğrencilerde aynışekilde teorik ve uygulamalı anlatımın yapılmasını istemektedirler.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim