Yazar "Er, Turan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE FİNANSAL OKURYAZARLIK(2019) Yalçınkaya, Elvan; Er, TuranGünümüzde hemen her birey bir şekilde kendisini finans sistemininiçerisinde bulmaktadır. Finansal okuryazarlık, bireylerin gelirlerini, birikim veyatırımlarını akıllıca değerlendirme ve bütçelerini doğru yönetebilme yetkinliğidir.Günümüz karmaşık finansal sisteminin içerisinde bireylerin elindeki parayıdeğerlendirme, dolandırılmaktan koruma, akılcı yatırımlar yapma, geleceğini güvencealtına alma gibi konularda bilinçli davranışlar sergilemeleri şüphesiz finans eğitimisayesinde olacaktır. Sosyal bilgiler, insanı ve toplumu konu alan, etkili vatandaşlargeliştirmek isteyen bir ders olarak finansal okuryazarlık eğitiminde önemli birkonumdadır. Bireyi hayata ve sosyal yaşama hazırlayan en önemli derslerden birisiolan sosyal bilgiler dersi kapsamında finansal okuryazarlık eğitiminin verilmesisayesinde bireylerin finansal farkındalık ve okuryazarlık durumlarının artacağı daöngörülebilir. 2017 Sosyal Bilgiler Öğretim programı kazanımları incelendiğindeyakın çevresi ve ülke genelindeki ekonomik faaliyetlerin farkında olmaya yönelikkazanımlara yer verildiği görülmektedir. Finansal okuryazarlık eğitiminde yalnızca sınıfta verilen salt bilgilerle beklenen davranışların kazandırılması pek de mümkünolmayacaktır. Bunu sağlamak için sınıf dışı öğretim etkinliklerine önem verilmelidir.Sınıf dışı etkinlikler sosyal bilgilerin doğasında yer alan etkili öğretimetkinliklerindendir.Öğe Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının finansal okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Er, Turan; Yalçınkaya, ElvanFinansal okuryazarlık; bireylerin maddi kaynaklarının kullanımı konusunda doğru planlamalar yapma, paranın yönetimine ilişkin etkili kararlar alma ve bilinçli yargılarda bulunma, doğru ve etkili adımlar atabilme yeterliliğidir. Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler dersinde verilmesi planlanan finansal okuryazarlık beceri alanına ilişkin sosyal bilgiler öğretmen adaylarının görüş ve düşüncelerini çeşitli değişkenler bağlamında araştırmak ve bu dersin ileride öğreticileri konumunda olacak olan adayların finansal okuryazarlık açısından ne durumda olduklarını incelemektir. Bu doğrultuda cinsiyet, sınıf düzeyi, mezun olunan ortaöğretim kurumu, baba/anne eğitim durumu, ailenin maddi geliri, aile ile birlikte yaşanılan çevre, teknoloji araçlarının en çok kullanım alanı, boş zamanlarda en çok yapılan aktivite, ileriye dönük kariyer planı ve kitap okuma sayısı gibi değişkenler ile finansal okuryazarlık durumları karşılaştırılmıştır. Sosyal bilgiler öğretmen adayları ile gerçekleştirilen bu çalışmada nicel araştırma desenlerinden tarama (survey) deseni tercih edilmiştir. Seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yönteminin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı'nda öğrenim görmekte olan 1., 2., 3. ve 4. sınıf düzeylerinden 260 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak "Finansal Okuryazarlık ve Para Yönetimi Algısı Ölçeği" kullanılmış, elde edilen veriler SPSS 20 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde ise Mann Withney U, Independent Samples t Test, Kruskal Wallis H ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının para yönetim özyeterlik algısı ve para yönetim davranışları açısından ortalama düzeyde oldukları ve geliştirilmeye muhtaç olduğu, finansal kavramlara yönelik bilgileri açısından kabul edilebilecek düzeyde finansal kavram bilgisine sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Öte yandan finansal okuryazarlık düzeyi ile belirlenen değişkenler arasından cinsiyet değişkeni ile finansal bilgi testi sonuçları arasında, sınıf düzeyi ve aileyle birlikte yaşanılan çevre değişkenleri ile de para yönetim özyeterlik algısı arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Diğer değişkenlere yönelik veriler ışığında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar tespit edilememiştir. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler Eğitimi, Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları, Finansal Okuryazarlık, Ekonomi, Sosyal Bilgiler Öğretim Programı